עיתון ה"דיילי מייל" הבריטי הקדיש את כתבת השער שלו היום (שני) לצעירות שנותרו בשבי חמאס, וחשף תמונות שלהן מהשעות שלאחר החטיפה לצד תמונות מהחיים של לפני ה-7 באוקטובר.

צביקה יחזקאלי מסביר: זו המלכדות שמתכנן לנו נסראללה
ישלם את המחיר? המכה שחטף עופר כסיף אחרי שהצטרף לתביעה בהאג

"הצפייה בפרצופים המבועתים של ארבע הנערות המוכתמות בדם, המוצגות על ידי חמושים של חמאס, הייתה מעבר לסיוט הגרוע ביותר של הוריהן", נכתב בעיתון.

התמונות צולמו שעות ספורות לאחר שלירי אלבג, קרינה ארייב, דניאלה גלבוע ואגם ברגר נחטפו משטחי העוטף, ובהן הן "הופיעו כצללים של עצמן", על פי ה"דיילי מייל".

"תארי לעצמך אם זו הייתה הבת שלך, הילדה הקטנה שלך בידיים שלהם", אמרה אמה של דניאלה גלבוע, אורלי, למראיינת. "מה היית מדמיינת?".

אביה של לירי אלבג, אלי, אמר: "תחשבי ליום אחד שאין לך קשר עם הבת שלך ואת יודעת שהיא נמצאת בידיים של אנשים רעים. אז תגידי לי מה היית אומרת אחרי 90 יום. זה הורג אותנו. כל דקה היא כמו שעה".

סימן החיים הראשון מהצעירות הגיע כאשר חמאס שיתף סרטון בהן הן נראות חבולות במשאיות כאשר מאיימים עליהם עם אקדח.

"הבנו בדיוק מה הם עשו ב-7 באוקטובר", אמרה גלבוע. "אם הם מסוגלים לזה, מה הם עושים במשך 90 יום? אני לא רוצה לדמיין מה קורה".

ההורים עוזרים אחד לשני להתמודד. "אנחנו בוכים ביחד הרבה. אנחנו מדברים הרבה, מבינים אחד את השני", סיפרה שירה אלבג, אמה של לירי אלבג.

"שמענו על ההתעללות המינית", אמר אביה של אגם ברגר. "כאבא, אני לא יכול לדמיין את הדברים האלה. המשפחה קרועה לגזרים".

אחיה של קרינה ארייב אמר כי "זו אומללות, חוסר אונים. אמא שלי במצב נורא, היא לא יודעת מה לעשות".

הפגנת משפחות החטופים (צילום :אבשלום ששוני)

חן גולדשטיין-אלמוג, שראתה כמה מהבנות בדירה בעזה במהלך 51 ימיה בשבי חמאס ושבה לישראל, סיפרה: "חלקן קרובות בגיל לבנות שלי וחיבקתי אותן חזק".

חן גולדשטיין אלמוג (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
חן גולדשטיין אלמוג (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

אבל העובדת הסוציאלית שיתפה פרטים מטרידים של שבויות אחרות שחזרו מן השבי. "היו בנות שבילו 50 יום ויותר לבד", אמרה. "כשהן היו עצובות או בכו, שוביהן היו מלטפים אותן ונוגעים בהן. הן תיארו דיווחים על התעללות מינית באיומי אקדח על בסיס קבוע. "חלק מהבנות נפצעו קשה ולא קיבלו טיפול רפואי הולם. פצעי ירי, איברים שהן איבדו".

גולדשטיין-אלמוג הוסיפה כי "הן חזקות ולא איבדו תקווה אבל הן היו על הקצה לפני חמישה שבועות כשנפרדנו. צריך לשחרר אותן. הן לא יכולות להיות שם עוד יום אחד".

התמונה השניה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]