לאחר שהאקרים פרצו למסכים בשדה התעופה רפיק חרירי בביירות שבלבנון, מערכות המסכים הושבתו ובשדה נאלצו למצוא פתרון יצירתי. בתמונה מהרשתות החברתיות, נראה כי היום (שני) הטיסות מופיעות כעת על לוח מחיק וכתובות בכתב יד.

אזרחי לבנון חוששים מהגרוע מהכל ושולחים מסר לנסראללה
״מתפללים שישראל תחריב את חיזבאללה": החלומות שבלבנון לא מעיזים לדבר עליהם

לוח הטיסות בשדה תעופה רפיק חרירי בביירות בלבנון (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
לוח הטיסות בשדה תעופה רפיק חרירי בביירות בלבנון (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

כזכור, אתמול הועלו תיעודים לרשתות החברתיות של מסכים בשדה התעופה, שבהם נכתב: "נמל התעופה רפיק חרירי הוא לא שדה התעופה של חיזבאללה ואיראן. חסן נסראללה - לא תמצא תומך אם לבנון תסתבך במלחמה, שאתה תישא באחריות ובהשלכות שלה. הרסת את שדה התעופה שלנו בגלל הכנסת נשק".

שר העבודה והתחבורה בממשלה הזמנית של לבנון, עלי חמייה, ציין כי לא ניתן לקבוע אם ההפרה הייתה פנימית או חיצונית, ושהנושא נמצא כעת בטיפול של שירותי הביטחון, בכדי שיוכלו לקבוע את "סוג ומקור ההפרה ולהגיב תוך ימים - כיוון שהנושא מורכב". הוא הוסיף כי נושא אבטחת הסייבר הפך למציאות בכל מדינות העולם, ולכן "אין לזה שום קשר לרשלנות מנהלית". עוד אמר כי "מדובר בפרצה ידועה שמשפיעה על כל מדינות העולם. עלינו להפעיל את אסטרטגיית אבטחת הסייבר בלבנון".

תקיפת צה''ל בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפת צה''ל בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

הוא דיווח כי הפריצה גרמה נזק, ובעקבותיה ניתקו אתמול את האינטרנט בשדה התעופה כאמצעי זהירות. הוא הוסיף כי נותר "נזק קטן" הקשור לציוד ספציפי, ואותו משלימה כעת התחזוקה. עוד אמר חמייה כי שום טיסה לא נדחתה בין אתמול להיום, "אנחנו מודיעים לממשלה על התוצאות, ומה שקרה לא משפיע על הניווט האווירי".

לפי דיווחים ברשתות, לאחר הפתרון היצירתי שמצאו בביירות - הצגים בשדה התעופה חזרו לעבוד.

נזכיר כי ישנן דעות הולכות וגוברות בלבנון שאינן מעוניינות בהסלמה מול ישראל. נציג ואדה אל-סאדיק כתב ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) כי: "תעסוקה פוליטית על חשבון כשירות, יושרה וניקיון הובילה את הנמל לפיצוץ שגבה שליש מהבירה, ומאיים על נמל התעופה הבינלאומי רפיק חרירי בקריסה מקיפה, וכפי שאמרנו קודם, שדה התעופה פועל תחת חסות אלוהית".