חברת אסטרובוטיק הודיעה היום (שני) כי התרחשה "אנומליה", סטייה לא מתוכננת, שמונעת מהנחתת פרגרין להפנות את הלוחות הסולאריים שלה לכיוון השמש. זה קרה שעות אחדות אחרי ששוגרה בדרכה לירח, על גבי רקטת וולקאן קנטאור של חברת ULA. לפי חברת אסטרובוטיק, כל מערכות ההנעה פעלו כסדרם לאחר ההתנתקות מהרקטה, וכעת הצוותים מטפלים בבעיה בזמן אמת.

ג'ף בזוס: "מיליוני אנשים יעברו לחיות על כוכבי לכת בחלל - כך נעשה זאת"
ננחת שוב על הירח? הפרויקט השאפתני של איחוד האמירויות

זאת, לאחר שהבוקר בוצע בהצלחה השיגור הראשון של הוולקאן קנטאור של ULA, שנמצאת בבעלות של בואינג ולוקהיד מרטין. השיגור בוצע במסגרת יוזמת שירותי המטען המסחריים של נאס"א, המאפשרת לסוכנות החלל להשתמש בשירותים של חברת פרטיות להעברת מטענים לירח.

הרקטה נשאה את משימת פרגרין עם נחתת שאמורה לבצע ניסיון נחיתה על הירח ב-23 בפברואר, וזו החללית האמריקאית הראשונה שתנסה להגיע לקרקע הירח מאז אפולו 17 לפני יותר מחמישים שנה.

המשימה נושאת מטען מגוון הכולל מכשירים מדעיים קטנים של נאס"א, ציוד מדעי של סוכנות החלל של מקסיקו וסוכנות החלל האירופית, מטבע ביטקוין, קפסולה עם מסרים מילדים ושרידים אנושיים ובהם הדנ"א של הנשיאים וושינגטון, קנדי, אייזנהאואר והאפר של יוצר "מסע בין כוכבים" ג'ין רודנברי ושל כוכבי הסדרה, ג'יימס דוהאן (סקוטי), נישל ניקולס (אוהורה) ודהפורסט קלי (ד"ר מקוי).