בוושינגטון פוסט דווח היום (שלישי) כי ישראל אישרה לארצות הברית כי כחלק מהמעבר לשלב ג' במלחמה, צה"ל צפוי להסיג כוחות רבים משטח הרצועה ולעבור לביצוע משימות אחרות.

הציר המרכזי: המלחמה הבאה של נתניהו תהיה "על הראש" של א-סיסי
לא הולכים למוטט את החמאס: בריק לא מבין למה לא אומרים את האמת לציבור

על פי הדיווח, גורמים אמריקאים טענו כי ישראל הודיעה לארצות הברית על כוונתה לצמצם את הפעולות בשלב הבא של המערכה שלה בעזה ותסיג אלפי כוחות מעזה כחלק מנסיגה גדולה מצפון הרצועה.

כמו כן, בארצות הברית טוענים כי ישראל הודיעה להם שיפרסו כוחות מיוחדים כדי לחסל את מנהיגי חמאס ומיגור יתר היכולות הצבאיות של הארגון, לשם כך, בדיווח נטען שישראל הסכימה לעשות זאת על סמך מספר קטן יותר של כוחות ותצמצם את ההפצצות האוויריות.

מנגד, בוושינגטון הזכירו כי ערבויות ישראליות קודמות לא מומשו, ובממשל מסרו שהם מקווים שכעת זו תהיה ההתחלה בפועל של צמצום הכוחות ברצועה.

יצחק הרצוג, אנתוני בלינקן  (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)
יצחק הרצוג, אנתוני בלינקן (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ביקר היום בישראל, ונפגש עם הנשיא הרצוג והשתתף בדיון בקבינט המלחמה. בעת ישיבת הקבינט הבהיר בלינקן כי על ישראל להימנע מגרימת פגיעה נוספת באזרחים בעזה, וחזר על הצורך להבטיח שלום בר קיימא כדי להבטיח הקמת מדינה פלסטינית בעתיד. עוד הציג בלינקן תוכנית לעתיד הרצועה על סמך פגישותיו עם מנהיגי ערב הסעודית, איחוד האמירויות, קטאר, ירדן וטורקיה.

כמו כן, בפגישותיו עם בכירים ישראלים, מזכיר המדינה בלינקן חזר על הדרישה להגדיל עוד יותר את הסיוע ההומניטרי לעזה. לדבריו: "כיום רק כ-40% מתושבי הרצועה מקבלים את הסיוע, חייבים להכניס הרבה יותר סחורות". על התפקוד של אונר"א, אמר: "הבעייתיות מוכרת לנו, אבל לעת עתה אין לנו חלופה טובה יותר". 

בנוסף, דנו בקבינט אודות המאמצים המשותפים לשחרור כל החטופים מרצועת עזה. לאחר מכן, התייחס במהלך ישיבת קבינט המלחמה בלינקן הפציר להימנע ממלחמה כוללת עם חיזבאללה.

שר הביטחון גלנט השיב למזכיר המדינה בלינקן: ״הגברת הלחץ על איראן חיונית ועשויה למנוע הסלמה אזורית בגזרות נוספות". בנוסף, הבהיר גלנט כי כל שינוי שיטת הלחימה אשר הולכת ומתבצעת בצפון הרצועה תקדם את ישראל להשגת מטרות המלחמה, והדגיש כי במרחב ח׳אן יונס הפעולה תתעצם, ותימשך עד להגעה אל ראשי החמאס והשבת חטופים.