רשת ה-BBC הבריטית התנצלה על דיווח בנוגע לטענה בלתי מאומתת של ארגון הטרור חמאס על "הוצאות להורג ללא משפט" של אזרחים פלסטינים בעזה על ידי צה"ל.

ה-BBC שוב הפיץ פייק על ישראל, המגישה נאלצה להתנצל בשידור חי
ברקע הדיווחים על המלחמה: ר"מ בריטניה מתח ביקורת על ה-BBC

הדיווח עלה בערב חג המולד, ותאגיד השידור הבריטי ציין כי לא נעשו מאמצים מספיקים לאמת את הטענה של החמאס. מקור הסיפור היה ככל הנראה בסוכנות הידיעות AFP, שדיווחה כי חמאס אסף עדויות המראות ש-137 פלסטינים הוצאו להורג מאז תחילת המתקפה הישראלית בעזה. עם זאת, AFP ציינו כי אין ביכולתם לאמת את הטענה.

במהדורת החדשות הבריטית ציטטו את צה"ל באומרו כי אינו מודע לאירוע וצריך לזכור שחמאס "אינו דובר אמת ולא מעריך אותה", והשדרן כאמור התנצל.

בהתנצלות נאמר: "בשידור שלנו הלילה סיפרנו על חמאס שמאשים את צה"ל בביצוע הוצאות להורג ללא משפט בעזה. זו היא טענה של חמאס, ואף על פי שפרסמנו את תגובת צה"ל לא עשינו מאמץ מספק לחפש ראיות מאמתות להצדקת הדיווח על טענת חמאס. אנו מתנצלים על טעות זו".

כזכור, לא מדובר בפעם הראשונה שה-BBC מסתבך בהקשר הנ"ל, כאשר רק בחודש נובמבר האחרון התנצלו על דיווח כוזב לפיו חיילי צה"ל כיוונו נשק לעבר צוותים רפואיים דוברי ערבית במהלך פשיטה על בית החולים המרכזי אל-שיפא בעזה.