כוחות ימיים של ארה"ב ובריטניה הפילו יותר מעשרים כטב"מים וטילים ששוגרו מתימן, בהתקפה הגדולה ביותר שביצעו החות'ים במרחב הים האדום, וזאת בצל האיומים של הקואליציה בהובלת ארה"ב לתקוף את החות'ים בשל המשך הפגיעה בנתיב השיט האסטרטגי.

ניסים ואטורי מסרב לחזור בו: "להיכנס לרצועה ולחסל את כל העזתים"
הפגנות לא על הפרק: הצו של בג"ץ נגד מעורבות בן גביר במשטרה

פיקוד המרכז האמריקאי (סנטקום) דיווח כי סמוך לשעה 21:15 אמש, החות'ים שיגור "התקפה מורכבת" שכללה כטב"מים מתאבדים, טילי שיוט נגד ספינות וטילים בליסטיים נגד ספינות לעבר נתיבי השיט הבינלאומיים בדרום הים האדום, שם נעו עשרות אוניות סוחר.

ההתקפה של החותים על הספינה הבריטית (צילום: הצי הבריטי )
ההתקפה של החותים על הספינה הבריטית (צילום: הצי הבריטי )

הספינה של הצבא הבריטי (צילום: חיל הים של ארצות הברית)
הספינה של הצבא הבריטי (צילום: חיל הים של ארצות הברית)

בפעילות משולבת של המשחתות האמריקאיות גרייבלי, לאבון ומייסון ומטוסי F/A-18 מנושאת המטוסים אייזנהאואר, יחד עם המשחתת הבריטית דיאמונד, הופלו 18 כטב"מים, שני טילי שיוט וטיל בליסטי. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

שר ההגנה הבריטי, גרנט שאפס, מסר הבוקר כי מדובר בסיכול של "ההתקפה הגדולה ביותר עד כה מצד החות'ים שנתמכים על ידי איראן". הוא ציין כי "באמצעות טילי סי וייפר ותותחים, דיאמונד הרסה מספר של רב כטב"מים תוקפים שנעו לכיוונה ולעבר ספינות סוחר ששטו באזור".

שאפס וסנטקום הזכירו את ההודעה שפרסמה קואליציה בינלאומית של 14 מדינות בשבוע שעבר, אשר הזהירה כי "החות'ים ישאו באחריות להשלכות אם הם ימשיכו לאיים על חיי אדם, על הכלכלה העולמית או על הזרימה החופשית של מסחר בנתיבים הימיים הקריטיים של האזור".

הערב אמורה מועצת הביטחון של האו"ם להצביע על הצעת החלטה שגיבשה ארה"ב ואשר מגנה את ההתקפות של החות'ים על התנועה הימית בים האדום. ההחלטה קוראת לעצירה מיידית של ההתקפות מאחר שהן מסכנות את המסחר העולמי ו"מערערות את זכויות השיט והחירויות, כמו גם את השלום והביטחון האזוריים", אולם אינה מתייחסת לאפשרות של פעולה צבאית. כמו כן, החות'ים נדרשים לשחרר את האונייה גלקסי לידר ואת צוותה אחרי שנתפסו ב-19 בנובמבר בטיעון שלחברה המפעילה יש קשרים לישראל.