לאחר שנפגש עם ראש הממשלה נתניהו, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הגיע היום (רביעי) לרמאללה ונפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בלינקן מסר לרשת NBC כי וושינגטון דוחקת בישראל לעשות כל מה שניתן כדי למנוע פגיעה באזרחים חפים מפשע בעזה, וכי הוא אופטימי שחמאס יחדש את המשא ומתן בעניין החטופים, גם לאחר חיסול אל-עארורי בלבנון.

עם זאת, מקורות ערביים דיווחו כי הפגישה בין בלינקן ואבו מאזן הייתה "מתוחה ורוויה במריבות וויכוחים". אבו מאזן ביקש מבלינקן ללחוץ על שחרור כספי המסים הפלסטינים, ותקף: "אם אין לך את היכולת לשחרר כספים, איך תהיה לך היכולת להפעיל לחץ על ישראל ולהשיג שלום ומדינה פלסטינית?".

בלינקן קרא מנגד שוב לרפורמות ברשות הפלסטינית ובשירותי הביטחון, אולם אבו מאזן סירב וטען: "אתם חייבים לעשות רפורמה בעצמכם ובמדיניות שלכם כלפי הנושא הפלסטיני". 

בתוך כך, במהלך הפגישה בין השניים, עשרות פלסטינים יצאו לרחובות רמאללה והפגינו נגד בלינקן. בין היתר, החזיקו שלטים והצהירו כי "הוא אינו רצוי כאן". במהלך המחאה נרשמו עימותים עם השוטרים הפלסטינים שהגיעו למקום על מנת לפזר את המפגינים.

אבו מאזן, אנתוני בלינקן (צילום: JAAFAR ASHTIYEH/Pool via REUTERS)
אבו מאזן, אנתוני בלינקן (צילום: JAAFAR ASHTIYEH/Pool via REUTERS)

אמש, נאם בלינקן לאחר שנפגש עם נתניהו ואמר: "אדוני רה"מ אני מודה לך אני גאה להיות כאן בישראל ברגע המאוד קשה הזה בפני העולם כולו. אם תרשה לי לומר ברמה האישית - אני מגיע אליכם לא רק כנציג ארה"ב אלא גם כיהודי וכאבא לילדים. אנחנו נדהמים מהסולידריות של העם הישראלי, תרומות הדם של מאות אזרחים שמגיעים מחופשות בחו"ל על מנת לתרום".

"החמאס לא מייצגים את הפלסטינים ורצונם הצודק לצדק", תקף. "חמאס לא ביצעה את המעשים לטובת האינטרסים של העם הפלסטיני - לא אכפת להם מזה. יש להם רק מטרה אחת - לשרוף את ישראל ולרצוח יהודים, אף מדינה לא יכולה לשאת בדבר הזה. חייבים להוקיע את הטרור שהוקע על ידי חמאס", אמר לסיום. "ארצות הברית תעמוד מאחורי ישראל וכולנו מאוחדים מאחורי המטרה הזו למען מזרח תיכון משגשג וטוב יותר".

בנימין נתניהו, אנתוני בלינקן (צילום: חיים צח / לע״מ)
בנימין נתניהו, אנתוני בלינקן (צילום: חיים צח / לע״מ)

נתניהו מצדו אמר: "תודה לך ולנשיא ביידן ולעם האמריקני על התמיכה בעם הישראלי נגד הברבריות של חמאס. חמאס הוא אויב שלנו, הם רצחו צעירים בפסטיבל מוזיקה, טבחו במשפחות שלמות, הרצח של הורים בפני ילדיהם, עריפת הראשים, החטיפות של ילד צעיר שלא רק נחטף, התעללו בו, תקפו אותו והתצוגה המחליאה של חגיגות הזוועות האלה".

"הנשיא ביידן ובצדק קרא לזה רוע טהור", המשיך. "חמאס הוא דעאש ובדיוק כפי שדעאש נמחק כך יהיה גם על חמאס, הם צריכים להיות מוקעים מהקהילה הבינלאומית, אף מדינה לא צריכה לסייע להם ואלה שכן צריכות להיות מוקעות בסנקציות. ימים קשים לפנינו אבל כוחות הציוויליזציה ינצחו. מה שחשוב זה הזמן הספציפי הזה במיוחד עכשיו שנעמוד גאים מול הרוע".