לאחר תום הדיון הראשון בעניין התביעה הדרום אפריקאית נגד ישראל בבית הדין לצדק בהאג, שר המשפטים של דרום אפריקה רונלד למולה אמר היום (חמישי) ל'מעריב', כי על פי תוצאות התביעה בהאג, ייקבע אופי המשך היחסים הדיפלומטים בין דרום אפריקה לישראל שמצבם עכשיו "אינו נורמלי".

צפויה לכישלון בהליך העיקרי: הבעיה האמיתית בטיעון של דרום אפריקה

השר אמר כי צעדי דרום אפריקה אינם מכוונים נגד היהודים אלא נגד ישראל בלבד. דרום אפריקה ממשיכה לעבוד עם אנשי עסקים יהודים, אמר. דרום אפריקה גינתה את מעשי חמאס ואינה מקיימת כל קשר אתם והתביעה אינה מייצגת אותם, וכי ממשיכה לתמוך בפתרון שתי מדינות ישראלית ופלשתינית שיחיו זו לצד זו.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הדרום אפריקנים צירפו למשלחתם את סגן שר החוץ הפלשתיני  אמרי ג'ירודי וגם מנהיגי שמאל אירופים  הידועים כמתנגדי ישראל. ביניהם מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת והמועמד לנשיאות  ז'אן לוק מלנשון שאמר ל'מעריב' כי הוא כאן משום שזו הדרך היחידה לעצור את ישראל. מנהיג הלייבור לשעבר ג'רמי קורבין, שסולק על אנטישמיות. כאן הןא אמר שתמיד תמך בזכויות העם הפלשתיני וכי לעמדתו כלפי ישראל אין אין כל קשר ליחסו ליהודים.

דובר משרד החוץ ליאור חייט פרסם הודעה בה אמר- "דרום אפריקה, המשמשת כזרוע המשפטית של ארגון הטרור חמאס, הציגה באופן מעוות את המציאות בעזה מאז טבח השבעה באוקטובר, תוך התעלמות מהעובדה שמחבלי החמאס חדרו לישראל, רצחו, הוציאו להורג, טבחו, אנסו וחטפו אזרחים ישראלים, רק בשל היותם ישראלים, בניסיון לבצע ג׳נוסייד. ‏דרום אפריקה מבקשת לאפשר לחמאס לחזור ולבצע את פשעי המלחמה, הפשעים נגד האנושות ופשעי המין שבצעו בשבעה באוקטובר שוב ושוב כפי שהצהירו מנהיגיו. ‏נציגי החמאס בבית הדין, הם, לדבריו, עורכי הדין הדרום אפריקאים".