איראן מציעה 100 דולר לחודש לתימנים אם יצטרפו למורדים החות'ים במלחמתם בישראל ובספינות מסחרית בים האדום, כך חשפה הבוקר (שישי) העיתונאית מלאני סוואן ב״טלגרף״ הבריטי.

מטוסים, צוללות וטילי שיוט: ארה"ב ובריטניה תקפו בתימן
באיראן טוענים: "השתלטנו על מכלית אמריקנית" - כך זה התבצע

אלפי לוחמים הצטרפו לשורות בשבועות האחרונים, לפי מקורות בשטחים שבשליטת האופוזיציה, על רקע מסע גיוס אגרסיבי. תימן, שבה למעלה מ-80% מהמדינה חיים מתחת לקו העוני, הוכיחה את עצמה כקרקע פורייה לגיוס, כאשר יותר מ-100,000 אנשי מיליציה נתמכים כעת על ידי איראן.

הכסף המוצע ללוחמים מתגמד לעומת 1,300 דולר בחודש שאיראן משלמת לאנשי הזרוע הצבאית של חיזבאללה בלבנון. הפער גרם לאי שביעות רצון במשמרות המהפכה האיראניים, השולטים במימון ובאימונים של מיליציות זרות, אמר מקור מודיעין במזרח התיכון ל"טלגרף".

החשש גובר גם באיראן לגבי קניית דולר אמריקאי כדי לשלם ללוחמים זרים, כך עולה ממסמכים שהודלפו, מהלך שהם חוששים שיביא לפיחות במטבע האיראני.

כזכור, ארצות הברית ובריטניה פתחו במתקפה על החות'ים בתימן, זאת על רקע האיום הימי של המיליציה האיראנית על ספינות מסחר רבות. זמן קצר לאחר מכן, הודיע גורם אמריקאי כי התקיפות הסתיימו לעת עתה. בין היתר, הותקפו מטרות בתימן, כולל בסיסי אימונים ומתקני אחסון לרחפנים. כמו כן, נשמעו פיצוצים רבים בעיר הנמל חודיידה שבשליטת החות'ים.

עבד אל-מאלכ אל-חות'י, מנהיג החות'ים, הזהיר ביום חמישי את ארה"ב כי ארגונו יתנקם בחירוף נפש אם הוא יהפוך מטרה. מאז ה-7 באוקטובר, קבוצת המורדים מכוונת לשילוח עם מל"טים וטילים כחלק ממסע אנטי-ישראלי.