הטוען הראשי של ישראל, פרופסור מלקולם שו, מצא את עצמו בסיטואציה מביכה ביום השני לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל (שישי), כאשר באמצע הקראת הטענות התבלבל בניירת, עצר ואמר "מישהו ערבב לי את הניירות".

נציג ישראל בהאג: "מחבלי חמאס עינו, אנסו ורצחו - זה היה רצח העם" | הדיון בהאג נמשך

כאמור, בית הדין לצדק בהאג התכנס גם היום לדון בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל. אתמול טענה התביעה לרצח עם של הפלסטינים במהלך הלחימה בעזה.

טל בקר, נציג נוסף של ישראל בדיון בהאג, אמר בפתח דבריו כי ישראל מגנה על עצמה בפעולותיה בעזה, אחרי הטבח שביצע חמאס בעוטף ובדרום ב-7 באוקטובר. לדבריו, "כמו בכל מלחמה, אזרחים סובלים, וזה שובר לב. חמאס עובד כדי למקסם את הפגיעה באזרחים - ישראלים ופלסטינים - בעוד שישראל פועלת לצמצם אותה".

בקר הוסיף: "המחבלים של ארגון הטרור חמאס רצחו, אנסו, עינו ילדים והורים, שרפו אנשים בחיים. כל זה נעדר מהתביעה של דרום אפריקה. התביעה של דרום אפריקה כמעט ולא התייחסה לטבח שהתבצע ולחטופים, מתייחסים לזה כלאחר יד. מאז עליית חמאס ב-2007 הם הסבו תשתיות אזרחיות לתשתיות טרור. ההרס מתואר כחסר תקדים, כאילו אין מודעות למלחמות שהתרחשו בשנים האחרונות. מה שחסר תקדים זה איך חמאס השתלט על התשתיות האזרחיות. התמקמו בבתי ספר, מבני ציבור ובתי חולים".