דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב גינה היום (שישי) את התקיפה המשולבת של ארצות הברית ובריטניה על מטרות המורדים החות'ים בתימן. "מדובר בפעולות שאינן עומדות בקנה אחד עם החוק הבינלאומי", אמר בשיחה עם כתבים.

החות'ים: ספגנו מתקפה של עשרות טילים; עיראק וירדן מאיימות
באיראן טוענים: "השתלטנו על מכלית אמריקנית" - כך זה התבצע

בהמשך התייחס גם לגורם לתקיפה הלילית, ואמר כי "קראנו לחות'ים פעמים רבות להפסיק לפגוע בנתיבי סחר ימיים". מוקדם יותר היום, נציג רוסיה באו"ם פנה למועצת הביטחון של הארגון, בבקשה לקיים דיון דחוף בהסלמה בים האדום.

ארצות הברית ובריטניה פתחו הלילה במתקפה על החות'ים בתימן, זאת על רקע האיום הימי של המיליציה האיראנית על ספינות מסחר רבות. זמן קצר לאחר מכן, הודיע גורם אמריקאי כי התקיפות הסתיימו לעת עתה. בין היתר, הותקפו מטרות בתימן, כולל בסיסי אימונים ומתקני אחסון לרחפנים. כמו כן, נשמעו פיצוצים רבים בעיר הנמל חודיידה שבשליטת החות'ים. 

נושאת מטוסים בדרך למתקפה בתימן (צילום: רויטרס)
נושאת מטוסים בדרך למתקפה בתימן (צילום: רויטרס)

בכיר בבית הלבן אמר בתדרוך לכתבים כי האפשרויות השונות לתקיפה בתימן הוצגו לנשיא ביידן בישיבה עם ראשי מערכת הביטחון ביום שלישי האחרון. בסיום הישיבה הנשיא אישר את תכניות התקיפה. אמש הנשיא אישרר את התכניות ונתן את הפקודה הסופית לתקוף.

הבכיר בבית הלבן ציין כי מטרת התקיפות היתה לפגוע ביכולות צבאיות ספציפיות של החות'ים כדי שלא יוכלו להמשיך בהתקפות נגד כלי שיט בים האדום. " אין לנו רצון להסלים את המצב באזור. זו היתה פעולה משמעותית. אנחנו מצפים שזה יפחית את יכולתם של החותים, אבל לא יפתיע אותנו אם תהיה תגובה מצידם", אמר הבכיר בבית הלבן.