בזמן שאוקראינה ממשיכה להילחם נגד הכוחות הרוסים, מנהיגיה מוצאים את עצמם נאבקים בחזית חדשה, כאשר מטרתם היא לא לאבד את תמיכת ארה"ב ובעלות בריתה. מאז הטבח ה-7 באוקטובר, תשומת הלב המערבית עברה למזרח התיכון, שם פועלים חיילים בריטים ואמריקאים נגד מטרות של החות'ים, בני בריתם של איראן. "מנקודת התצפית של בייג'ינג ומוסקבה, לראות את ארה"ב מבזבזת את משאביה הפוליטיים והצבאיים על תמיכה בישראל זה לא דבר רע", אומר היום (ראשון) יו לובט מהמועצה האירופית ליחסי חוץ. "בסופו של דבר, סין ורוסיה למעשה יוצאות עם יתרון", הוא מסביר בשיחה עם ה"וול סטריט ג'ורנל".

חיסול המחבלים בהר דב: חיזבאללה ניסה משהו שצריך להטריד אותנו מאוד

לפי ניתוח של העיתון האמריקאי, בזמן שהמזרח התיכון מצוי בעיצומו של עימות רחב היקף, המאבק של אוקראינה לסילוק כוחות רוסים השולטים בכ-20% ממדינתה נעצר, ללא אינדיקציות להתקדמות קרובה.

כוחות צה''ל ברצועת עזה - מלחמת חרבות ברזל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
כוחות צה''ל ברצועת עזה - מלחמת חרבות ברזל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי ארצו שומרת על המטרות של מה שהוא מכנה "המבצע הצבאי המיוחד" שלה, כולל כיבוש שטחה של אוקראינה והרחקת מנהיגיה. מוסקבה הסלימה לאחרונה את התקפותיה על ערי אוקראינה ואינה מעוניינת במשא ומתן, אומרים דיפלומטים מערביים. מנגד, המנהיגים האוקראינים אינם מעוניינים במשא ומתן שעלול לאלץ אותם לוותר על שטחים לרוסיה, אומרים הדיפלומטים, גם כאשר הסיוע המערבי לאוקראינה עומד בפני מכשולים פוליטיים הולכים וגדלים.

מחוץ לאוקראינה, כאמור, התמיכה בקייב נחלשה. סיוע של 60 מיליארד דולר מצד ארה"ב לא הועבר על רקע הוויכוח בנושא בין חברי הקונגרס. כמו כן, מנהיגי האיחוד האירופי יצטרכו להכריע בנוגע להצעה לתמיכה כספית של יותר מ-50 מיליארד דולר כדי לשמור על תפקודה של אוקראינה בארבע השנים הקרובות, לאחר שהונגריה הטילה וטו על התוכנית בחודש שעבר.

בשנה הראשונה של המלחמה, מנהיגי המערב יכלו להציג את המאבק כמסע צלב מוסרי, אמרה ל"וול סטריט ג'ורנל" יאניס קלוגה, שותפה בכירה במכון הגרמני לענייני בינלאומיים וביטחון בברלין. אבל כעת, הוויכוחים מתרכזים יותר סביב האיומים הנובעים מניצחון רוסי. "זה הרבה יותר קשה כי זה בעצם נימוק המבוסס על פחד או סיכון ולא על הישגים של גיבורים וניצחונות", הוסיפה. עם הזמן, לדבריה, זה יכול להיות "הרבה יותר קשה לאחד את האוכלוסייה (במערב) סביב זה".