מלחמת חרבות ברזל: בכירי הזרוע הצבאית של חמאס שישבו בביירות עזבו את לבנון מחשש לחיסולם, בצל חיסולו של בכיר הארגון סאלח אל-עארורי לפני כשבועיים. כך דווח הערב (ראשון) בכאן 11. לפי הדיווח, הפעילים יצאו לסוריה ולטורקיה, ובכיר חמאס ראזי חאמד עזב לקהיר מייד לאחר החיסול ולא שב עדיין ללבנון.

דובר צה"ל בערבית עוקץ את נסראללה: "מדבר על ישראל, אך שכח דבר אחד"
ישראל מכתיבה את הקצב: מעכשיו נצטרך להעלות את הטמפרטורות בצפון | פרשנות

בשבוע שעבר דיווחה רשת NBC דיווחה כי ישראל היא האחראית לחיסול סאלח אל-עארורי בביירות, כחלק מהמצוד העולמי אחר מתכנני הטבח בעוטף עזה. לדברי גורמים ישראלים ששוחחו עם הרשת, כוח המשימה "ניל"י" המורכב מגופי המודיעין השונים בישראל, איתר את אל-עארורי וחיסל אותו באמצעות כטב"מ.

זירת החיסול של אל-עארורי בביירות (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
זירת החיסול של אל-עארורי בביירות (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

לאחר החיסול בישראל העריכו כי תהיה לאירוע השפעה על המגעים לעסקת חטופים. המתווכים הודיעו בעקבות החיסול על הקפאת התיווך מול חמאס, ובישראל מעריכים כי בטווח הקצר חיסול הבכיר מחסל גם את המגעים לעסקה נוספת. אולם, בטווח ארוך החיסול עשוי לתרום להגברת הלחץ על חמאס ולריכוך בעמדות שלו. זאת משום שאל-עארורי היה איש קיצוני ביותר ובכל הנוגע לעסקה אפשרית נקט בקו הקיצוני הדורש עצירה מוחלטת של המלחמה ונסיגת צה"ל מהרצועה.

בתגובה לחיסול, ירה חיזבאללה לעבר בסיס יב"א בהר מירון, בצה״ל אישרו שיש נזק בבסיס, אך לא היו נפגעים. בתחקיר לגבי מידת הפגיעה בבסיס לא פירטו על מידת הנזק. בנוסף, בצבא הדגישו כי הלוחמים ערוכים ללחימה ובמקביל לומדים מהמקרה על מנת להפיק לקחים.