גרמניה נערכת לעימות צבאי מול רוסיה, כך עולה ממסמך סודי שפורסם הערב (ראשון) בעיתון "BILD" הגרמני. על פי הדיווח, עימות צבאי צפוי להתרחש כבר בחודש הבא בין מוסקבה לכוחות נאט"ו, ובתרחיש כזה עשרות אלפי חיילים גרמנים יישלחו לחזית. 

דיווח מזעזע: רוסיה מקפיאה את האסירים שלה בכלא למען מטרה אחת
לקראת פלישה נוספת? פוטין הזהיר: "יש בעיות עם המדינה השכנה"

אזהרות דומות נשמעו מכיוונה של שוודיה מוקדם יותר השבוע. שר ההגנה האזרחית של שבדיה, קרל-אוסקר בוהלין, אמר כי "יכולה להיות מלחמה". המפקד העליון של הכוחות המזוינים השוודיים, גנרל מיקאל ביידן, הזהיר את כל השוודים להתכונן נפשית לאפשרות של מלחמה שר ההגנה השבדי, פאל יונסון, פרסם אזהרה ואמר כי "אי אפשר לשלול מתקפה מזוינת נגד שוודיה". בתוך כך, בכיר לשעבר בממשל הרוסי טען כי פולין עשויה להיות המטרה הבאה של מוסקבה וכן גם מולדובה ומדינות הבלקן. 

טנק מערבי של נאט''ו (צילום: רויטרס)
טנק מערבי של נאט''ו (צילום: רויטרס)

בחודש שעבר הזהיר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין,  כי ישנן "בעיות" עם המדינה השכנה, פינלנד, לאחר שהצטרפה לארגון האמנה הצפון-אטלנטית (NATO) מוקדם יותר השנה. הצטרפותה של פינלנד לנאט"ו סימנה שינוי משמעותי בנוף הביטחוני בצפון אירופה, והוסיפה כ-1,300 קילומטרים (830 מייל) לגבול רוסיה עם המדינות בברית. הצטרפותה של פינלנד לברית הייתה כמכה לנשיא פוטין, שהזהיר מפני התרחבות נאט"ו באירופה.

"הם (מדינות המערב) לקחו את פינלנד וגררו אותה לנאט"ו! למה, היו לנו מחלוקות עם פינלנד? כל המחלוקות, כולל אלה בעלות אופי טריטוריאלי באמצע המאה ה-20, כולן נפתרו מזמן", אמר פוטין בראיון של השידור הממלכתי הרוסי Russia 1. "לא היו בעיות, אבל עכשיו יהיו, כי עכשיו ניצור שם את המחוז הצבאי של לנינגרד ובהחלט נרכז שם יחידות צבאיות", הוסיף.

פינלנד הפכה לחברה ה-31 בנאט"ו כשהצטרפה באפריל, והכפילה את הגבול הישיר של הברית הביטחונית עם רוסיה. עוד לפני שפוטין פתח בפלישה לאוקראינה, הוא דרש כי נאט"ו תגביל את הרחבתה. עם זאת, המלחמה היא ש"שינתה את הסביבה הביטחונית של פינלנד", והניעה את רצונה של האומה הנורדית להצטרף לברית, הסביר אמר נשיא פינלנד סאולי נייניסטו במאי 2022, כשהכריז שארצו תבקש להצטרף.

פינלנד שוב סגרה השבוע את כל הגבול שלה עם רוסיה, בגלל טענות שמאות אנשים ניסו לעבור ללא ויזה. בחודש שעבר הוכרז על סגירה נוספת, כשראש ממשלת פינלנד, פטרי אורפו, האשים את רוסיה בכך שהיא "מאפשרת עזרה לאנשים להגיע אל גבול פינלנד בתנאי חורף קשים. פינלנד נחושה לשים קץ לתופעה הזו".