שר הפנים הבריטי, ג'יימס קלברלי, החליט להכריז על מפלגת השחרור האסלאמית (חזב אל-תחריר) כארגון טרור ולהוציא אותה מחוץ לחוק, לאחר שפעילים של התנועה הביעו תמיכה במתקפת ה-7 באוקטובר וקראו למדינות המוסלמיות לפלוש לישראל. 

תקציב המדינה ל-2024 עבר - אלו השרים שהצביעו נגד
"תחמושת לאויב": הפרסומים בתקשורת הישראלית פוגעים בנו - וזו הסיבה

קלברלי העביר את ההחלטה לאישור הפרלמנט, כאשר ההכרזה הרשמית צפויה להיכנס לתוקף בסוף השבוע. מיד לאחר מכן, כל מי שישתייך לתנועה האסלאמית הקיצונית או יציג סמלים המזוהים איתה צפוי למאסר של עד 14 שנה וגם ניתן יהיה להחרים נכסים של הארגון. 

התנועה, שהוקמה במזרח ירושלים בשנת 1952 והקימה סניפים ברחבי העולם, מקדמת את החזון של הקמת ח’ליפות אסלאמית וביסוס השריעה ברחבי העולם באמצעות הג’האד לצד הצהרות אנטישמיות וקריאה להרג יהודים והשמדת ישראל.

בכירים בחזב א-תחריר הביעו תמיכה בטבח ה-7 באוקטובר והמפלגה קיימה מספר הפגנות בלונדון, שבהן נשמעו קריאות "ג'האד" וקריאה למדינות המוסלמיות לפלוש לישראל. עם זאת, במשטרה הבריטית טענו כי "לא זוהו עבירות" ולכן לא ננקטו פעולות נגד ההסתה.

צה"ל פרסם תיעוד של הטבח של המחבלים (צילום: באדיבות דובר צה"ל)

על אף שהתנועה הוצאה מחוץ לחוק במספר מדינות, עד כה, נמנעו הממשלות בבריטניה מלנקוט בצעד דומה אחרי שגופי הביטחון התריעו כי יהיה קשה יותר לעקוב אחרי פעילותה אם החברים שלה ירדו למחתרת.