בעיתון האמריקאי הוול סטריט ג'ורנל, נכתב היום (שלישי) אודות המעבר לשלב ג' במלחמה, המחלוקות בקבינט וסוגיית "היום שאחרי". בעיתון צוין כי בין מקבלי ההחלטות, נתניהו, גלנט וגנץ, יש חילוק דעות לגבי המשך ניהול המערכה. שתי הדילמות שעומדות לנגד עיניהם, האם על ישראל לנהל משא ומתן לסיום ההמלחמה תמורת שחרור כל החטופים, ומי צריך לשלוט ברצועה בסיום המלחמה?

בישראל היו המומים: המספר הבלתי נתפס של פתחי המנהרות בעזה
המשוואה השתנתה: צה"ל במתקפה העוצמתית ביותר בלבנון מתחילת המלחמה

בעיתון נכתב כי נתניהו, בלחץ של שותפיו מהימין שדורשים למנוע מהרשות הפלסטינית מלשלוט בעזה, לא הציג עד כה תוכנית לממשל ברצועה לאחר המלחמה. בלחץ משפחות החטופים, גנץ ואייזנקוט דוחפים להיכנס למשא ומתן עם חמאס כדי להשיב את כל 136 החטופים שעדיין מוחזקים בעזה.

עוד צוין כי "השסעים בקבינט המלחמה גולשים לעיני הציבור ומאיימים לערער את האסטרטגיה הצבאית של ישראל בעזה בשלב מכריע בלחימה". 

יואב גלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
יואב גלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

"ברור שיש כאן הבחנה בין שני הצדדים בקבינט", אמר ראובן חזן, מהמחלקה למדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים, "אם זה היה תלוי בגנץ ואייזנקוט, ומחר חמאס יציע לסיים את המלחמה בתמורה לשחרור כל החטופים, הם היו הולכים על זה. נתניהו היה מסרב".

מירב זונשיין, אנליסטית בכירה בישראל לפתרון משברים, אמרה לוול סטריט ג'ורנל כי "אין אסטרטגיית יציאה. המחלוקות בקבינט המלחמה יוצרים מעין שיתוק שמונע מהממשלה לבצע אסטרטגיה יעילה. הדבר הזה עלול להסתיים בכיבוש מחדש של רצועת עזה, כפי שהיה בדרום לבנון".