מלחמת חרבות ברזל: המלחמה של ישראל בחמאס ברצועת עזה לא תסתיים בקרוב, כך טען היום (חמישי) יעקב עמידרור, היועץ לביטחון לאומי לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כולל נורמליזציה עם סעודיה ובלי מדינה פלסטינית: היוזמה הערבית להפסקת המלחמה
סינוואר הרס לאיראן את התוכניות? "איבדה את היכולת להפתיע אותנו"

עמידרור, ששימש כיועץ לביטחון לאומי של נתניהו בין השנים 2011-2013, אמר לעיתון ניוזוויק במהלך תדרוך של מועדון העיתונאים בירושלים, כי הפעילות הישראלית ברצועת עזה תימשך זמן רב.

"זה לא יסתיים תוך שנה", הסביר עמידרור. "בעוד שנה אני מאמין שעזה 'תתנקה', ונוכל לשלוף את כוחותינו ולהיכנס רק אם מישהו יתחיל מחדש איום נגד ישראל".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בתרגיל בצפון (צילום: דובר צה"ל)

"שנת 2024 תוקדש לניקוי עזה", הוסיף עמידרור. "זה אומר - כל יום - פשיטות בעזה על ידי כוחותינו". לדבריו, צה"ל ושירותי המודיעין יחפשו "להשמיד" מטרות הקשורות לראשי חמאס ולתשתית הארגון, כגון מחסני נשק ומנהרות.

הכוחות הפושטים יישארו למשך זמן רב ככל ש"נדרש כדי להשמיד" את המטרות הללו, אמר עמידרור, ולאחר מכן הם יחזרו לישראל. "ובאותו לילה ילכו כוחות אחרים למקום אחר כדי להרוס אותו", הוסיף.

"כל השנה תוקדש לניקוי עזה", הסביר עמידרור, וציין כי מנהיגי ישראל "לא יהססו" להאריך את המבצע ל-2025 במידת הצורך.

תיעוד מחיסול עבדאללה אבו שלאל (צילום :דובר צה"ל)

"הימים הקרובים יהיו חשובים מאוד להמשך המלחמה בעזה", אמר עמידרור. "צה"ל מעצב כעת מחדש את שליטתו בשטח. צה"ל עדיין מתמקד מאוד במלחמה סביב חאן יונס.

"שם עוד לא הסתיימה מלאכת ההשתלטות בשטח, בניגוד לצפון ולמרכז", הוסיף. "בסופו של דבר, צה"ל יחפש לנקות את כוחות חמאס ולהקים 'מערכת הגנה חזקה מאוד' סביב עזה, ככל הנראה בצורת אזור חיץ נרחב.

פשיטות עתידיות ממוקדות, אמר עמידרור, ייעזרו ב"כמות המידע העצומה" שנאספה על ידי כוחות ישראליים שהשתלטו על שטח חמאס ונקודות פיקוד בתוך עזה.

חלק מיחידות צה"ל מועברות כעת מעזה למנוחה והסבה, אם כי מנהיגי ישראל הדגישו כי אין זה סימן לכך שהמבצע מתקרב לסיומו.

בקשר לגבול בצפון הוסיף עמידרור: "צה"ל מאוד אגרסיבי ברצונו להילחם בלבנון. זה חלומם של חיילים רבים, לסיים עם חיזבאללה שהוא האיום העיקרי על ישראל".