בתוך כך, ראש ארגון יבואני המזון בלבנון, אמר כי "לבנון לא תסבול מהפרעה בייבוא הסחורות ערב התפתחויות באזור ים סוף, אך ייתכן שתהיה השפעה על הכלכלה המקומית. יהיה עיכוב בהגעת האניות לארץ, וזה עלול להוביל למחסור זמני בסחורה. מאז תחילת האירועים באזור, יש עלייה של עד 150% בעלויות השילוח, ובעקבו כך גם מחירי הביטוח עלו בכ-15%.
הדוקטרינה של ארגון הטרור מבקשת להשפיע על אתרים אסטרטגיים ישראליים שקשורים לים – נמלי הים, אסדות הגז ואוניות סוחר ומלחמה – על אף העובדה שאין לו בפני עצמו כוח ימי משמעותי. לכן חלק מההתעצמות של חיזבאללה בשנים האחרונות התמקדה גם בהתחמשות בטילי חוף-ים ובטילי שיוט לטווחים ארוכים יחסית דוגמת ה"יאחונט" הרוסי. מדובר באחד מהתחומים שבהם חיזבאללה השקיע משאבים רבים בשנים האחרונות, מתוך הבנה שישראל תלויה מבחינה כלכלית בסחר הימי. לכן חלק מתפיסת ההגנה בישראל היא להגן על היעדים הללו באמצעים שונים, מתוך הבנה שחיזבאללה מחזיק ביכולת לאיים עליהם.
לאור האיום של חיזבאללה מאתמול כי יש בידיו יכולות לפגוע בנמל אשדוד, ירי של טיל חוף-ים לעבר נמל בישראל עלול להיחשב בגדר הכרזת מלחמה של חיזבאללה נגד ישראל ברמות הגבוהות ביותר שיש. ההערכה היא שחלק מהתוכניות המרכזיות של צה"ל בעת מלחמה היא פגיעה מאוד משמעותית ביכולות החיזבאללה, כדי לנסות ולמנוע מחיזבאללה את היכולת לאיים באופן משמעותי על יעדים אסטרטגיים בעומק ישראל.
ההנחה שחיזבאללה ישאף לאיים לא רק על נמל חיפה אלא גם על נמל אשדוד נבעה כבר ממסקנות מלחמת לבנון. עם זאת, ישראל מתמודדת כרגע עם ניסיון איראני להקשות על הסחר העולמי איתה מכיוונים מרובים: התנועה בנמל אילת מאוימת על ידי החות'ים בתימן שמנסים לחסום את התנועה בים האדום ובמקביל חיזבאללה וארגונים נוספים דוגמת המיליציות הפרו-איראניות שפועלות בסוריה ובעיראק מנסים לפגוע בנמלי הים התיכון.
על כן בישראל מדגישים שפגיעה בנמל ים היא פגיעה אסטרטגית שתיחשב להכרזת מלחמה ותגרור "תג מחיר" כבד מאוד בדמות תקיפות ישראליות בהיקף נרחב מאוד, בין השאר גם על תשתיות אזרחיות של מדינת לבנון. ניסיון התקפה על תשתית אזרחית אסטרטגית נתפסת בישראל כמתן לגיטימציה לפגיעה גם במטרות אזרחיות בלבנון.