לפי דיווח היום (ראשון) בוול סטריט ג'ורנל, נרשמה מתיחות בצמרת ארגון הטרור חמאס, כאשר יחיא סינוואר ואסמאעיל הנייה לא דיברו ביניהם כבר חודש, מה שמקשה על ההגעה לעסקת חטופים חדשה, כך לפי גורמים מצריים.

לאחר שסינוואר השתולל בבונקר, נחתה עליו עוד מכה קשה

בצד השני עומדת הנהגת חמאס מחוץ לעזה, כאשר נציגים רשמיים אשר התבססו בדוחה קיימו שיחות בקטאר ומצרים במאמץ להשאיר את חמאס רלוונטי לאחר המלחמה, לצד פירוז הרצועה - דבר שסינוואר מתנגד אליו נחרצות. 

כזכור, בחודש שעבר אהוד יערי דיווח במהדורה המרכזית של חדשות 12 על חילוקי דעות עזים בצמרת חמאס. לפי הדיווח, גורמים בכירים בארגון בהם איסמעיל הנייה וחאלד משעל מקיימים בתקופה האחרונה דיונים על היום שאחרי המלחמה עם נציגי אבו מאזן – במטרה להקים הנהגה משותפת לעם הפלסטיני. לאחר שמנהיג הארגון בעזה, יחיא סינוואר, שמע על המגעים – הוא איבד שליטה בבונקר שבו הוא מסתתר, והטיל וטו על קיום המגעים. לפי הדיווח, המחלוקת היא בין הגורמים ששואפים כבר עכשיו לחשוב על היום שאחרי, לבין סינוואר שסבור שהמערכה מול ישראל עדיין לא אבודה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כאמור, נציגים של הרשות הפלסטינית מנהלים מגעים עם יריביהם מהלשכה המדינית של חמאס בשאלת המציאות שתשרור ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה. על פי דיווחים, השיחות שמתקיימות יכולות להוביל לקרע פנימי בתוך חמאס, שכן ההנהגה המדינית של ארגון הטרור שיושבת בדוחה מנהלת את המגעים במנותק מהזרוע הצבאית שנמצאת בעזה. יותר מכל, מי שנותר מחוץ לשיח החריג הזה – המתקיים בין שתי התנועות הפלסטיניות היריבות – הוא יחיא סינוואר, שלא שותף למהלך כלל וייתכן שיבודד.

הוול סטריט ג'ורנל ציין שלפי מקורותיו, השיחות הללו כבר יצרו מתחים בקרב הנהגת חמאס מול סינוואר ואנשיו. לדבריהם, סינוואר מאמין שהמלחמה עדיין לא אבודה מבחינתו וסבור שמוקדם יותר להתפשר, חרף הלחץ הצבאי האדיר שמפעילה ישראל.