מאמר שפורסם ב"לה מונד" הצרפתי, מאשים את ישראל ב"רצח עם" שהיא מבצעת בעזה. כמו כן, המאמר אף מאשים את האמריקאים, כי הם מסייעת לישראל בכך. 

"אם אתם מפחדים להגיע אלינו אל תגיעו": מבוכה לקבינט המלחמה
ליברמן נגד בחירות אבל מבהיר לליכוד: הסיבה שאתם חייבים להשתחרר מנתניהו

המאמר עוסק בסיוע הצבאי של ארה"ב לאורך השנים. המאמר חוזר לתחילת היחסים בין המדינות, לאחר הקמתה של ישראל, ומזכיר כי בשנותיה הראשונות של המדינה, היא לא קיבלה סיוע צבאי מהאמריקאים. 

פעילות לוחמי עוצבת הקומנדו בחאן יונס שברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

על פי המאמר, במהלך השנים ישראל קיבלה מארה"ב סיוע כספי בסך מעל ל-158 מיליארד דולר. עוד צויין כי זו הפעם הראשונה שבה ארצות הברית תומכת בגלוי במלחמה שמנהלת ישראל, ואף מצביעה נגד הצבעות שונות שקוראות להפסקת אש. 

"העובדה היא שמיגור ארגון טרור ששולט בשטח קטן וצפוף, אינו יכול להתבצע ללא טבח בממדים של רצח עם", נכתב. עוד נטען כי "חלקה של ארצות הברית בטבח כולל מתן לישראל של חלק גדול מהאמצעים לכך, כולל שליחה של 57,000 פגזי ארטילריה ו-15,000 פצצות. יותר מ-5,400 מטוסי BLU-117 ו-100 פצצות BLU-109 ששוקלות כמעט טון". 

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט, נפגש היום (שני) עם שר ההגנה הצרפתי סבסטיאן לקורנו. זאת, על רקע ההערכות כי הגזרה הצפונית עומדת בפני הסלמה משמעותית נוספת. במהלך הפגישה, מסר גלנט לשר הצרפתי, כי ״מלחמה בצפון תהיה קשה לישראל, אך הרסנית לחיזבאללה ולבנון. ישראל לא תנצור את האש עד שתבטיח את החזרת תושבי הצפון לביתם לאחר שינוי המצב הביטחוני בגבול״.