הוול סטריט ג'ורנל דווח היום (שני) כי חמש מדינות ערב דנות על תוכנית, שאותה הן מתכננות להציג בקרוב, על מה שצריך לקרות בעזה מיד לאחר המלחמה - בדגש על כך שהדבר יהיה בתמורה לנורמליזיציה בין ישראל לסעודיה.

"בתי חולים מחוץ לתחום": ארה"ב במסר על הלחימה בישראל
ללא מעורבות ישראל: התוכנית השערורייתית של האיחוד האירופי לסיום המלחמה בעזה

על פי הדיווח, התוכנית הוצגה לישראל באמצעות ארה"ב, והיא דחתה אותה בגלל סוגיית המדינה הפלסטינית. מדינות ערב מציעות להכשיר את כוחות הביטחון הפלסטיניים, לסייע בהחייאה וברפורמה של הרשות הפלסטינית הלא פופולרית ובסופו של דבר לסייע בארגון בחירות, אומרים גורמים ערבים.

המדינות גם אומרות שהיעד הסופי הוא הקמת מדינה פלסטינית, דבר שנתניהו ציין מספר פעמים שישראל מתנגדת אליו. כאמור, ההצעה עדיין נמצאת בשלבי גיבוש סופית, לדברי גורמים סעודים ומצריים, אך עד כה נדחתה על ידי ממשלת ישראל, כאשר הקמת מדינה פלסטינית היא נקודת התורפה העיקרית.

תקיפה בחאן יונס (צילום: רשתות ערביות)

החדשות התפרסמו על רקע שפע מחודש של פעילות דיפלומטית מצד גורמים רשמיים אמריקאים ואירופים המבקשים לעצור את הלחימה. בפגישה עם שרי החוץ של האיחוד האירופי, אנשים המעורבים בדיון אמרו ששני הצדדים דיברו אחד עם השני.

שרי החוץ של האיחוד האירופי לחצו על קבלת מענה לגבי תוכניותיה של ישראל בעזה לאחר המלחמה. שר החוץ ישראל כץ לא התייחס באופן משמעותי לסוגיות הללו, ובחר להראות לעמיתיו שני סרטונים שהציגו פרויקטים אפשריים לחיזוק כלכלת עזה.