שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, האשים את ישראל כי ההתקפות שלה ברצועת עזה "ברבריות לא פחות" מאשר הטבח שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר ודרש מארה"ב להשיג הפסקת אש מיידית בלחימה. בריאיון לרשת החדשות CBS, אמר לברוב כי "אין הצדקה למתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר, אבל אני לא חושב שזה מעניק ייפוי כוח להכות עם אמצעים ברבריים לא פחות".

"גינינו בתוקף את מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר ואת ההתקפות על אזרחים", המשיך שר החוץ הרוסי. "אם התגובה להתקפות הטרור האלה היא התעלמות מנורמות הומניטריות בינלאומיות וחזרה לשיטות של ענישה קולקטיבית, אז אני חושש שזו הזמנה לשיטות ברבריות אפילו יותר של לחימה מצד שני הצדדים. אנחנו משוכנעים בזה".

הוא גם הביע תמיכה באמירתו השערורייתית של מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, כי המתקפה האכזרית "לא התרחשה בוואקום". "בכירים ישראלים מיהרו לגנות אותו על תמיכה בטרוריסטים והכריזו שהאו"ם הוא ארגון טרור. אבל הוא צדק", אמר לברוב. "לפני 75 שנה, העצרת הכללית הבטיחה, או החליטה, ליצור שתי מדינות: יהודית וערבית בפלסטין".

קרבות קשים בין אוקראינה ורוסיה בבאחמוט (צילום: רויטרס)

לברוב גם דרש מישראל "לעצור את ההתקפות בסוריה" וגם "להפסיק להרוג אישים פוליטיים", כשהוא מתייחס לחיסול של בכירים במשמרות המהפכה בדמשק. כאשר הוא נשאר על "המון התקפות שאיראן מבצעת ותומכת ברחבי העולם", ענה השר הרוסי: "אני שמתי לב לכמה התקפות ישראליות".

הוא גם קרא לנשיא ג' וביידן לפעול לעצירת הלחימה בעזה באופן מיידי. "אל תטיל וטו כאשר עולה הצעת החלטה שקוראת להפסקת אש הומניטרית", אמר. "הטלתם וטו פעמיים. וכמובן, אל תעכב, כמו שקודמיך עשו במשך שנים, את הקמתה של מדינה פלסטינית. תצרף אחרים בתור חברים הגונים. אל תנסה להשיג מונופול על התהליך מתוך מחשבה רק כיצד אתה יכול להבטיח את האינטרסים שלך במקום של העם הפלסטיני".