שר החוץ האיראני חוסיין אמיר-עבדולאהיאן מסר כי החות'ים בתימן יימנעו מתוקפנות בים האדום כאשר תיפסק המלחמה בעזה, אך ג'ק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, הודיע מצידו כי ידון עם גורמים סינים בתאילנד על המתקפות, בהם שר החוץ הסיני וואנג יי, כך על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. 

לקראת מלחמת עולם? התוכנית הגדולה של החות'ים נחשפת | דיווח

דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, דרש מסין למלא את רצונה של ארה"ב, ולראות את בייג'ינג מפעילה לחץ על המתקפות של החות'ים בים האדום באמצעות איראן. "לסין יש השפעה על טהרן, יש להם את היכולת לנהל שיחות עם מנהיגים איראנים שאנחנו לא יכולים", אמר קירבי בתדרוך לכתבים. 

דובר משרד החוץ הסיני מסר כי בייג'ינג מודאגת מאוד מההסלמה המהירה בים האדום, ושהמשרד עומד בקשר הדוק עם גורמים שונים על מנת להקל על המצב. "סין קוראת להפסיק את ההפרעות לספינות אזרחיות", ציין והוסיף: "עם זאת, האו"ם לא זכאי לאשר שימוש בכוח נגד תימן, ואנו קוראים למדינות לכבד את ריבונותה". 

בתוך כך, מנהיגה הרוחני של ארגון הטרור עבד אל-מלכ אל-חות'י שלח היום איום נוסף לעבר ישראל. "ישראל לא הצליחה לשבור את הנחישות של הפלסטינים ולא השיגה אף אחת מבין מטרותיה ברצועת עזה. לא נעמוד בחיבוק ידיים כשהפלסטינים סובלים מהתוקפנות הישראלית-אמריקאית", אמר בהצהרה לתקשורת המקומית.