גורמים רשמיים סיניים ביקשו מעמיתיהם האיראנים לעזור לרסן התקפות נגד ספינות בים האדום על ידי החות'ים. אם לא, איראן מסתכנת בפגיעה ביחסים העסקיים עם בייג'ינג, זאת לפי ארבעה מקורות איראנים ודיפלומט הבקיאים בנושא, כך דיווחה היום (שישי) סוכנות הידיעות רויטרס. 

סין תסכים לסכן את עצמה למען איראן? הבקשה שעשויה לפגוע במעצמה
בעוד שהמלחמה רחוקה מלהסתיים, זה המסר התקיף של האמריקאים לחות'ים

הדיונים על תקיפות החות׳ים והסחר בין סין לאיראן התקיימו בכמה פגישות אחרונות בבייג'ין ובטהרן, אמרו המקורות האיראניים, וסירבו למסור פרטים לגבי מתי התרחשו או מי השתתף.

"ביסודו של דבר, סין אומרת: 'אם האינטרסים שלנו ייפגעו בכל דרך שהיא, זה ישפיע על העסקים שלנו עם טהראן. תגידו לחות'ים לגלות איפוק'", אמר אחד הבכירים האירניים שתדרך על השיחות, ששוחח עם רויטרס. 

כזכור, לאחרונה דווח בוול סטריט ג'ורנל כי לאחר ששר החוץ האיראני חוסיין אמיר-עבדולאהיאן מסר כי החות'ים יפסיקו עם המתיחות בים האדום כאשר תיפסק המלחמה בעזה, הודיע ג'ק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, כי ידון עם גורמים סינים בתאילנד על המתקפות, בהם שר החוץ הסיני וואנג יי.

בתוך כך, דובר משרד החוץ הסיני אמר כי בייג'ינג מודאגת מאוד מההסלמה המהירה בים האדום, ושהמשרד עומד בקשר הדוק עם גורמים שונים על מנת להקל על המתיחות. "סין קוראת להפסיק את ההפרעות לספינות אזרחיות", ציין והוסיף: "עם זאת, האו"ם לא שימש לאשר שימוש בכוח נגד תימן, וקרא למדינות לכבד את ריבונותה".