סערה בירדן: יממה לאחר שהופץ ברשתות החברתיות תיעוד ובו נראית מסעדה בירדן תחת השם "7 באוקטובר", התאריך בו התרחש הטבח המזעזע בעוטף עזה, השלט מעל החנות הוסר. בתוך כך, סערה גדולה פרצה בירדן, כשמספר אזרחים אף הגיעו בסמוך למסעדה בעיר אל-כרכ והפגינו נגד הסרת השם: "אנחנו לא יכולים להציב שלט ברצנו בגלל שישראל כועסת עלינו, 7 באוקטובר זה החירות שלנו".

ההרפתקה בהאג המחישה את ההבדל בין המשיחים לציונים האמיתיים | בן כספית

בריאיון לסוכנות הידיעות "קברני" הירדנית, אמר בעלי המסעדה לשעבר כי פנה לרשויות בבקשה לשנות את שמה של המסעדה אך לא קיבל לכך אישור.  לדבריו, "הסיבה שלא התקבל אישור כי מסיבה פוליטית, לא הצלחתי לקבל ריאיון מלשכת התעשייה והמסחר. 7 באוקטובר זה תאריך מכובד ויישאר חקוק בלב שלנו לנצח, לא חיפשתי תהילה או שיווק. אני גאה בעצמי, וגאה שטלטלתי את היישות הציונית השברירית דרך השם של המסעדה".

כאמור, אמש הופץ תיעוד חדש ברשתות החברתיות שהציג מסעדה חדשה שנפתחה בירדן, הנושאת את השם "7 באוקטובר". המסעדה מגישה פיצה ושני סוגי שווארמה, ועל פי התיעוד עובדי המקום לבושים בחולצות אחידות שגם עליהן כתוב "7 באוקטובר".

זו אינה הפעם הראשונה שבה נפתח בירדן בית עסק שנוטף ממנו ריח רע של אנטישמיות. בחודש נובמבר האחרון נפתח בעיר זרקא שבממלכה בית קפה תחת השם "Gosta Coffe", שהציע ללקוחות משקה בשם "Hola Gosta", המתייחס לשואה. בפרסומת למשקה, שהופצה ברשתות החברתיות, נראית יד שעליה כפפה בצבעי דגל פלסטין המחזיקה מבער, ושורפת מרשמלו עליו מצויר מגן דוד.