לאחר שמשרד החוץ האמריקאי הודיע אמש על השעיית הסיוע הכלכלי לאונר"א בעקבות המידע שמצביע על כך ש-12 עובדים של הארגון היו מעורבים בטבח של חמאס בשבת השחורה ב-7 באוקטובר, האו"ם הודיע בעקבותיו כי פיטר את כל העובדים החשודים. 

בזמן שהמערב מממן: זה מה שעשו עובדי אונר"א בשבת השחורה
ארדן על אונר״א: ״האו״ם פועל פיזית להשמיד אותנו"

גורמים המעורבים בפרטים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי העובדים נתונים לחקירה פלילית."כל עובד אונר"א שהיה מעורב בפעולות טרור יישא באחריות, לרבות באמצעות העמדה לדין פלילי", אמר ראש הסוכנות פיליפ לזאריני. בנוסף, בכיר באו"ם כינה את ההאשמות "חמורות ומחרידות ביותר". 

שלושה גורמי ביטחון ישראלים אמרו כי קציני מודיעין צבאי אספו מאגר מידע משמעותי לאחר ה-7 באוקטובר, ובשבועיים האחרונים הם התאימו לו מאגר מודיעיני נוסף שחיזק את ההערכה שעובדי אונר"א היו מעורבים בטבח. ישראל האשימה בעבר את המורים של אונר"א בחינוך נגד ישראל ואת עובדי אונר"א בשיתוף פעולה עם חמאס. 

בשבועות האחרונים הציגה ישראל ראיות חדשות שלדבריה מראות את העוינות של אונר"א כלפי ישראל. בין ההאשמות האחרונות שהועלו על ידי הצבא הישראלי היו העתקים של מכתבים מהזרוע הצבאית של חמאס למשרד החינוך בעזה, המבקשים לפטור מורים מעבודתם כדי שיוכלו להשתתף באימונים צבאיים.

הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל, אמר שהוא "מודאג מאוד" מהטענה שעובדי האו"ם היו מעורבים בפיגועי הטרור. לדבריו, הוועדה הייתה בקשר עם אונר"א ומצפה שהיא תנקוט בצעדים מיידיים נגד הצוות המעורב.

בתוך כך, השר לפיתוח בין-לאומי של קנדה הודיע כי המדינה עוצרת באופן זמני את הסיוע לאונר"א. "קנדה מברכת על הנחייתו של מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, כי אונר"א תחקור במהירות את ההאשמות החמורות ביותר הללו", אמר השר חוסיין בהצהרתו. "קנדה עצרה זמנית כל מימון נוסף לאונר"א בזמן שהסוכנות מבצעת חקירה יסודית של ההאשמות אלו. אם הן יתבררו כמדויקות, קנדה מצפה מאונר"א לפעול לאלתר נגד מי שנקבע שהיו מעורבים בפיגועים של חמאס".

 "היום שוחחתי ישירות עם הנציב הכללי פיליפ לזאריני מאונר"א כדי להביע את דאגתה של קנדה מההאשמות הללו. קנדה לוקחת את הדיווחים הללו ברצינות רבה ומקיימת קשר הדוק עם אונר"א ותורמים אחרים בנושא", הוסיף. 

גם אוסטרליה הצטרפה לקנדה וארצות הברית והודיעה על הקפאת כספי הסיוע. שרת החוץ של אוסטרליה, פני וונג, פרסמה הצהרה וכתבה כי "ההאשמות שצוות אונר"א היה מעורב במתקפות הטרור המתועבות ב-7 באוקטובר מדאיגות מאוד. אוסטרליה מברכת על תגובתה המהירה של הסוכנות". וונג הוסיפה כי אוסטרליה "תמשיך לתמוך בתושבי עזה ולפעול למתן סיוע הומניטרי".