ב-Sky News בערבית דווח היום (ראשון) כי על פי מקור פלסטיני, בכירים ברשות הפלסטינית דרשו מוושינגטון שתכיר במדינה הפלסטינית כחלק מהצעדים לסיום המלחמה, והבכירים הפלסטינים אף הבהירו כי ההכרה במדינת פלסטינית תהיה חלק מעסקת חטופים והפסקת אש כוללת.

מאיראן? דרך מנהרות? הנשק של חמאס במלחמה הגיע מכיוון לא צפוי
השלום מתקרר: הסיבות לשפל ביחסים עם מצרים והתרחיש שמבהיל את קהיר

עוד דווח, כי מנגד בכירים בארה"ב הציעו לפלסטינים לנסות ולקדם הצעה במוצעת הביטחון של האו"ם לפיה תהיה לפלסטינים זכות להקים מדינה. על פי הדיווח, מקור פלסטיני טען כי בקרוב תתקיים פגישה בארבע עיניים בנושא, עם נציג פלסטיני, מצרי, ירדני וסעודי, כאשר תוצאות מפגש זה יוצגו לממשל האמריקאי בהמשך.

אבו מאזן, אנתוני בלינקן (צילום: JAAFAR ASHTIYEH/Pool via REUTERS)
אבו מאזן, אנתוני בלינקן (צילום: JAAFAR ASHTIYEH/Pool via REUTERS)

בתוך כך, היום מתקיימת הפסגה ה"חשאית" בפריז ברקע שורה של מתווים לעסקת חטופים, כאשר מטרתה היא לסכם את כל נקודות ההסכמה שבין הצדדים לצד כל נקודות המחלוקת ולהביא לפריצת דרך לקראת ההסכם. בפסגה לוקחים חלק  ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר, אלוף במילואים ניצן אלון, ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש המודיעין המצרי וראש ממשלת קטאר.

לפי שעה לא ברור עד כמה צומצמו הפערים ועד כמה הצדדים התקדמו בשיחותיהם שניהלו בתקופה האחרונה, אך על בסיס כלל הדיווחים שפורסמו בתקופה האחרונה בשילוב האמירות של גורמים בישראל, ניתן להסיק כי, אמנם העסקה עוד רחוקה מלהבשיל וסגירתה לא נראית באופק בטווח הקרוב, ישנם מרכיבים שמתחילים להתקבע בשני הצדדים: לא סיום מלחמה, כפי שעד כה התעקש החמאס, אלא הפסקת אש ארוכה של חודשיים - דרישה שעליה ישראל כנראה מוכנה לתת את הסכמתה.