מלחמה בעזה: הקרע בין ישראל לארצות הברית ממשיך להעמיק, וגורמים רבים בתקופה האחרונה דיווחו על תסכולם של אנשי ממשל ביידן מהסירוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו להיענות לדרישות להקלות הומניטאריות לרצועת עזה. היום (ראשון) מדווחת רשת NBC האמריקאית על צעדים חדשים להפעלת לחץ שנשקלים בוושינגטון.

מאיראן? דרך מנהרות? הנשק של חמאס במלחמה הגיע מכיוון לא צפוי
חשש בצפון: "כנראה לא נוכל להעיף את חיזבאללה מהגדר"

לדברי גורמים ששוחחו עם הרשת, בהוראת הממשל – בפנטגון בוחנים את הבקשות האחרונות של ישראל לסיוע צבאי, ונשקלת אופציה לעכב משלוחי נשק. בין היתר, נבחנו בקשות ישראליות לאמצעי הגנה אווירית. לדברי גורמים, האפשרות לעיכוב הגנה אווירית לא סבירה, אבל עדיין לא נשללה.

כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)

בתוך כך, היום נפתחה בפריז פסגה בהשתתפות בכירים מישראל, ארה"ב, קטאר ומצרים בניסיונות להגיע להסכם בין ישראל וחמאס. בפסגה ישתתפו בין היתר ראש המוסד, דדי ברנע, ראש ה-CIA, ויליאם ברנס וראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל.

למרות שיש עדיין מחלוקת רבה בין הצדדים, הניו יורק טיימס מדווח כי יש אופטימיות ושההסכם נמצא בהישג יד. העיתון דיווח במסגרת העסקה שנרקמת יתבצע שחרור הדרגתי של החטופים שבידי חמאס בתמורה להפסקת אש בת חודשיים בלחימה ברצועת עזה. העסקה צפויה להיחתם בשבועיים הקרובים.