נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס למתקפת הכטב"מים בבסיס האמריקאי בירדן שבוצעה אמש על ידי קבוצות מיליטנטיות הנתמכות על ידי איראן ובה נהרגו שלושה חיילים ונפצעו שמונה באורח קשה, ואיים: "איבדנו שלוש נשמות אמיצות, ואנחנו נגיב על זה". זו הפעם הראשונה בה נהרגים אנשי צוות אמריקאים במזה"ת במהלך מתקפות הכטב"מים החוזרות ונשנות על הבסיסים בעיראק, סוריה ועכשיו גם ירדן, מאז פרוץ המלחמה בחודש אוקטובר האחרון.

לאחר תקיפת הבסיס האמריקאי בירדן: קריאות בקונגרס לפעול נגד איראן

מזכיר ההגנה לויד אוסטין אמר כי הוא "זועם ועצוב" בעקבות מותם של החיילים והבטיח גם הוא כי התקיפה לא תישאר ללא מענה.

"מיליציות המגובות על ידי איראן אחראיות להתקפות המתמשכות על הכוחות האמריקאים, ונענה בעיתוי ובמקום לבחירתנו", אמר בהצהרה שהוציא. "הנשיא ואני לא נסבול התקפות על כוחות אמריקאים, וננקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על ארצות הברית, חיילינו והאינטרסים שלנו".

הבסיס נגדו בוצעה התקיפה, הידוע בשם "מגדל 22", הוא עמדה קטנה המחוברת למחנה פליטים בסמוך לגבול עיראק-סוריה. כוחות המבצעים המיוחדים האמריקאים השתמשו במקום כדי לחצות לסוריה ולסייע במלחמה נגד דאע"ש. זוהי גם נקודה הנמצאת במרחק של כמה קילומטרים בלבד מבסיס א-תנף, שהותקף עשרות פעמים על ידי מיליציות איראניות מאז אוקטובר.

בכיר בבית הלבן אמר כי הנשיא קיבל תדרוך בבוקר יום ראשון על ההתקפה מאוסטין, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, וסגנו ג'ון פיינר.

בתוך כך, יו"ר המטות המשולבים אמר בראיון לרשת ABC כי ארה"ב אינה מעוניינת שהסכסוך במזרח התיכון ימשיך להתרחב. איראן הכחישה מצדה מעורבות במתקפה.