ה"ניו יורק טיימס" דיווח היום (שני) אודות החשדות שהעבירה ישראל לארצות הברית נגד מטה ארגון אונר"א ברצועת עזה, בגין סיוע והשתתפות של כמה מעובדיו בטבח הרצחני שאירע ב-7 באוקטובר. כמו כן, ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי לפחות ל-1,200 מתוך 12,000 (1 מכל 10 עובדים בארגון) יש קשר ישיר לארגוני טרור. 

המעצמות מפסיקות לממן את אונר"א - מי המדינות שעדיין מזרימות כסף?
אחרי השערורייה שנחשפה: יש לנו הזדמנות להחליף את אונר"א | נחמן שי

על פי החשד, 12 מהעובדים היו חברים גם בחמאס וגם בג'יהאד האיסלאמי. כך למשל, אחד מהם חשוד בחטיפת אישה, השני חילק תחמושת והשלישי השתתף בטבח עצמו וביצע רצח באחד הקיבוצים בעוטף עזה. 

בנוסף, גורמי ביטחון ישראלים טענו בשיחה עם הניו יורק טיימס, כי שישה מהחשודים אותרו בתוך ישראל ב-7 באוקטובר על סמך איכון טלפוני, ואחרים היו במעקב בעת ביצוע שיחות טלפון ברצועת עזה. כמו כן, מתברר כי שלושה נוספים קיבלו הודעות טקסט שהורו להם להתייצב בנקודות איסוף ב-7 באוקטובר, כאשר לאחד מהם נאמר להביא רימונים וטילי נ"ט המאוחסנים בביתו.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אונר''א (צילום: רויטרס)
אונר''א (צילום: רויטרס)

עד כה, פוטרו העובדים החשודים ובמקביל מספר מדינות השעו את תשלום הסיוע לאונר"א. ביניהן, ישנן ארצות הברית, האיחוד האירופי, אוסטרליה, קנדה איטליה, בריטניה, גרמניה, פינלנד, יפן ורומניה. יתר מדינות העולם טרם השעו את הסיוע, כאשר ירדן, טורקיה ואפילו מזכ"ל האו"ם הפצירו אתמול להמשיך במימון אונר"א, למרות החשדות הכבדים.