ישראל קרובה יותר מתמיד למלחמה עם חיזבאללה שבלבנון ולקונפליקט אזורי, כך מסר בכיר ישראלי לרשת ABC, עם 60 אלף חיילי מילואים לפחות שפרוסים לאורך הגבול הצפוני, ועשרות אלפי חיילים נוספים בסדיר שנמצאים באזור.

לפי שעה, 100,000 בני אדם פונו מבתיהם ביישובי הצפון בארץ, ו-76,000 לבנונים שחיים לאורך הגבול נמלטו גם הם. בתוך כך, ממשלת לבנון האשימה את ישראל בניסיון ליצור אזור חיץ דה פקטו על ידי השמדת עשרות אלפי עצים כדי לשלול מארגון הטרור חיזבאללה מחסה. 

"בתוך שעות": בהלה בחיזבאללה- האם ישראל תכריז על מלחמה?

הבכיר הזכיר לרשת האמריקאית כי בישיבת הקבינט שנערכה ב-11 באוקטובר, רוב שרי החוץ של ישראל, כולל שר הביטחון יואב גלנט, לחצו לפתוח במתקפת מנע על לבנון, אך רה"מ בנימין נתניהו סיכל זאת. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"לאחרונה, ישראל הגבירה את הרטוריקה ואותות המלחמה", ציין מנהל מרכז המזרח התיכון של קרנגי ע"ש מלקולם ה. קר, בעוד שחיזבאללה ניסה לשמור על פרופיל נמוך, כיוון ש"גם חיזבאללה וגם איראן מבינים שמלחמה כזו תיגרר לעימות אזורית שיכלול גם את ארה"ב, איראן, בריטניה ומדינות נוספות".

הבכיר שהתראיין לרשת ABC הוסיף כי ישראל שלחה מסרים עקיפים לחסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, לאחר שארגון הטרור החל לתקוף את ישראל החל מה-8 לאוקטובר והזהירה אותו מלהיגרר לעימות רחב. "חיזבאללה מנסה באופן נואש להימנע ממלחמה, כיוון שעשרות אלפי הטילים שהוא מחזיק ברשותו נועדו לשימוש כנגד ישראל בעת תקיפה אפשרית של מתקני הגרעין האיראניים", אמר.

ישראל, הדגיש הגורם, מקווה שהשליח האמריקני המיוחד לאזור, עמוס הוכשטיין, יוכל לתווך עסקה באמצעות ממשלת לבנון שתלחץ על חיזבאללה לסגת מהגבול הישראלי-לבנוני בתמורה לוויתורים טריטוריאליים קטנים של ישראל לצד הגבול. עם זאת, הפסקת אש לאורך הגבול עם לבנון, אמר הבכיר, מותנית בעיקר בהפסקת אש בעזה. כאמור, בעוד ישראל עדיין מתמקדת במלחמתה מול החמאס, "שום דבר לא ייחתם עד שתהיה הפסקת אש ברצועה. בלי זה, יהיה קשה מאוד לקדם פתרון מדיני", סיכם.