בשבוע שעבר, מזכיר ההגנה הבריטי גרנט שאפס הזהיר כי גוברת ההערכה שבחמש שנים הקרובות יתרחשו מלחמות שיכללו את סין, צפון קוריאה, רוסיה ואיראן ואמר כי "העולם עובר למצב טרום-מלחמתי". 

איראן מכחישה התקפה על ארה״ב: בממשל ביידן כבר מתכננים נקמה
ביידן לאחר התקיפה בירדן בה נהרגו שלושה אמריקאים: "עומדים להגיב"

גם ראש הצבא הבריטי אמר כי אזרחי בריטניה צריכים להיות "מאומנים ומצוידים" על מנת להילחם במלחמה פוטנציאלית עם רוסיה, ותיאר את החיים כיום כ"דור שלפני המלחמה".

הרמטכ"ל הבריטי סר פטריק סנדרס, קרא להגדיל משמעותית את כוח האדם בצבא, ועורר חרדה ציבורית בנוגע לגיוס מיידי של צעירים, בעוד שמפקד נאט"ו לשעבר אמר שזו העת לשקול את הדבר. סנדרס הדגיש שהמלחמה באוקראינה היא "סיר לחץ" והוסיף כי "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לעשות את אותה טעות כמו קודמינו, שנגררו למלחמות מבעיתות".

מומחים שונים הסבירו לרשת Sky News ש"אנחנו חיים בזמנים מסוכנים, והריגתם של החיילים האמריקאים בבסיס בירדן על ידי כטב"ם איראני רק הגבירו את האפשרות שהסכסוך במזה"ת ידרדר ויסלים. האזהרות הן כאן ועכשיו, יש אי ודאות עולמית עצומה ותקופת הכוח החד-משמעי של ארה"ב הסתיימה. 'הניצוץ' לסכסוך העולמי הגדול הבא עשוי להתברר כאירועי ה-7 באוקטובר. ארבעה חודשים מפרוץ האירועים, וארה"ב נגררת עמוק יותר ויותר לתוך העימות האזורי". 

עוד הדגישו: "השאלה העיקרית כרגע היא כיצד ארה"ב יכולה להחזיר את ההרתעה שלה לאחר המתקפה על הבסיס בירדן, מבלי לגרום לקונפליקט להתלקח? אין פה באמת בחירות טובות. התקפה ישירה על איראן היא אחת הדרכים, אבל זה יכול גם לפתוח תיבת פנדורה, וכבר ראינו כמה מעט המתקפות נגד החות'ים בתימן השיגו. כל זה כמובן מגיע כאשר רוסיה נמצאת במלחמה עם אוקראינה (ועם המערב) וסין מגבירה את תוקפנותה כלפי טייוואן. זה עדיין לא אומר שאנחנו בדרך למלחמת עולם שלישית - אבל זה גם לא אומר שאנחנו לא".