במטה החזית העממית בביירות נערכה אתמול (שני) פגישה בין בכירי חמאס ובחזית העממית בנוגע למערכה הצבאית ברצועת עזה והצעת ישראל לעסקת חליפין להחזרת החטופים בתמורה לשחרור אסירים ביטחוניים.

לקראת עסקה לשחרור חטופים? הרמז העבה של ראש ממשלת קטאר
בכיר ישראלי: "קרובים מאי פעם למלחמה עם לבנון"

בתום הפגישה פורסמה הודעה בה נאמר כי חמאס והחזית העממית הדגישו את הצורך להביא להפסקת "התוקפנות" הישראלית ונסיגת כוחות "האויב" מרצועת עזה לפני עריכת כל עסקת חליפין שתבוצע על בסיס כולם תמורת כולם. חמאס והחזית העממית דרשו לפתוח את מעבר רפיח באופן קבוע ולהכניס סיוע במזון, תרופות, ודלק ולספק אוהלים לתושבים העקורים.

שני הארגונים קידמו בברכה את החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג בנוגע להאשמת ישראל ברצח עם ודרשו מהקהילה הבינלאומית לכפות על ישראל ליישם את החלטות בית המשפט להפסיק את המלחמה.

הם הביעו תקווה שבית המשפט הבינלאומי בהאג ירשיע את ישראל בביצוע רצח עם, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות וימצה את הדין עם ההנהגה הישראלית. כמו כן, גינו את המתקפה הישראלית נגד אונר"א ודרשו מהמדינות התורמות להמשיך לסייע לארגון.

חמאס והחזית העממית הדגישו חשיבות איחוד השורה הפלסטינית באמצעות הרכבת הנהגה לאומית מאוחדת של העם הפלסטיני, הפעלת אש"ף והקמת ממשלת הסכמה לאומית שתפקח על שיקום רצועת עזה.

על פי ההודעה המשותפת, ממשלת ההסכמה הלאומית צריכה לפעול לאחד את המוסדות של הרשות הפלסטינית באיו"ש וברצועת עזה, לערוך בחירות לפרלמנט, לנשיאות ולמועצה הלאומית של אש"ף, ולגבש אסטרטגיה לאומית למאבק בכיבוש, בהתנחלות, בייהוד ובגירוש ולהמשיך במאבק עד לשחרור שיבה ועצמאות.