ויליאם ברנס', ראש ה-CIA, התייחס במאמר מיוחד שכתב ל"פורין אפיירס", למצב המורכב שבו נמצאת ארצות הברית, על רקע המשך המלחמה שהחלה לאחר הטבח הרצחני של חמאס בחודש אוקטובר האחרון. "כפי שהנשיא ג'ו ביידן חזר ואמר, ארצות הברית עומדת היום בפני אחד מהרגעים הנדירים והמכריעים שחוותה. 

גדודי חיזבאללה בעיראק בביקורת מפתיעה: איראן התנגדה לפעילותינו נגד ישראל
"איפה שצריך, נהיה": הרמטכ"ל בהתייחסות ראשונה לחיסול בבית החולים בג'נין

הוא אף ערך השוואה בין התקופה הנוכחית לזו של "המלחמה הקרה ולאחר ה11/9. עוד הוסיף כי "עלייתה של סין והריביזיוניזם הרוסי מציבים אתגרים גאופוליטיים מפחידים בעולם של תחרות אסטרטגית עזה שבו ארצות הברית אינה נהנית עוד מבכורה בלתי מעורערת ושבו איומים אקלימיים קיומיים הולכים וגוברים".

פגישת ג'ו ביידן וולדימיר זלנסקי בארה"ב (צילום :רויטרס)

כמו כן, ראש ה-CIA הסביר כי השינויים המשמעותיים שמתרחשים בעולם הטכנולוגיה, אותם הוא מגדיר כ"מקיפים יותר מהמהפכה התעשייתית ותחילת עידן הגרעין", מקשים משמעותית על עבודת המודיעין כיום: "ההתפתחויות הללו הופכות את העבודה של ה-CIA לקשה מאי פעם, ונותנות ליריבים כלים חזקים חדשים לבלבל אותנו, להתחמק מאיתנו ולרגל אחרינו".

עם זאת, ביקש להדגיש כי ימשיכו להתקיים סודות במסגרת עבודת המודיעין שרק בני אדם יוכלו להחזיק בהם, כמו גם מבצעים חשאיים שאותם רק בני אדם יוכלו לקיים".

בנוסף, התייחס ברנס' באופן נקודתי לישראל. "המזרח התיכון לא עמד בפני סכנה כמו זו במשך 40 השנה האחרונות", טען. עוד הוסיף כי "המפתח לביטחון ישראל הוא התמודדות עם איראן". הוא ביקש לחזק את הטענה הרווחת בקרב רבים, לפיה איראן משתמשת בארגוני הטרור ברחבי האזור לצורך האינטרסים שלה בלבד: "המשבר העצים את טהרן שמוכנה להילחם עד אחרון חיילי הפרוקסי שלה".