"חפץ חשוד המסוכן" שנראה כמו רימון אותר היום (רביעי) מחוץ לשגרירות ישראל בשטוקהולם, בירת שבדיה, כך מדווחים כלי תקשורת במדינה. משטרת שטוקהולם מסרה כי אנשי צוות השגרירות הזעיקו את המשטרה מעט אחרי השעה 13:00 בצהריים אחרי שגילו את החפץ החשוד "המסוכן" בקרבת הנציגות המאובטחת.

שגרירויות ישראל וארה"ב בארגנטינה פונו בשל איום מפני פצצה
שום מקום כבר לא בטוח: פיצוץ בסמוך לשגרירות ישראל בהודו

 בעקבות זאת, נסגרה הזירה עד למרחק של מאה מטר מהשגרירות וצוות חבלנים הוזעק למקום כדי לטפל בחפץ, אולם במשטרה הבהירו כי אין סכנה לציבור וכי השגרירות לא פונתה. שגריר ישראל במדינה, זיו נבו קולמן, מסר כי "היינו נתונים לניסיון פיגוע נגד שגרירות ישראל בשטוקהולם ועובדיה. אנו מודים לרשויות השבדיות על תגובתן המהירה. לא נבהל מהטרור". 

מוקדם יותר החודש, משרד ראש הממשלה, המוסד והשב"כ, חשפו את זהותם של פעילי חמאס בכמה מדינות באירופה, אחרי מבצע מעצרים שהיה בחודש שעבר ביבשת. בין היתר, התקבל מידע על כוונה לפגוע בשגרירות ישראל בשבדיה, וכי חמאס רכש רחפנים והפעיל גורמים בארגוני פשיעה באירופה כדי לקדם פיגועים.

בחודש דצמבר, ממשלת דנמרק הורתה לצבא המדינה לסייע למשטרה להגן על אתרים ומוסדות יהודיים וישראלים על רקע איומי טרור מוגברים בעקבות המלחמה בין ישראל לחמאס. "איום הטרור נגד דנמרק חמור", אמר שר ההגנה טרואלס לונד פולסן בהצהרה לתקשורת. "הסכסוך במזרח התיכון הוביל לעלייה בלתי מתקבלת על הדעת לחלוטין באנטישמיות ולאי ודאות רבה יותר בקרב היהודים בדנמרק".

באוקטובר, אזרח ישראלי שעובד בשגרירות ישראל בסין הותקף בבייג'ינג. הוא הועבר לטיפול בבית חולים ומצבו יציב. במשרד החוץ הבהירו כי התקיפה לא התרחשה במתחם השגרירות או בסמוך אליו, וכי הרקע לאירוע נבדק.