המזרח התיכון לקראת התלקחות? ימים לאחר תקיפת הבסיס האמריקאי בירדן, שבה נהרגו שלושה חיילים אמריקאים, וושינגטון מתכוננת לתגובה נגד המיליציות הפרו-איראניות שלקחו אחריות על התקיפה. 

לאחר תקיפת הבסיס האמריקאי בירדן: קריאות בקונגרס לפעול נגד איראן
הערכה: כך תשפיע תגובת ארה"ב על ישראל

רשת NBC האמריקאית דיווחה היום (רביעי) מפי גורמים רשמיים כי קמפיין התגובה לתקיפה עשוי להימשך שבועות, ויכלול תקיפת מטרות איראניות מחוץ לאדמת איראן וכן פעילות סייבר. 

התקיפה של מיליציות פרו איראניות בדצמבר 2023 (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

 בתוך כך, עיתון אל-ערבי אל-ג'דיד דיווח היום כי מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים, הגנרל איסמעיל קאאני, קיים השבוע ביקור חשאי בבגדאד. הגורמים ששוחחו עם העיתון מסרו כי בין היתר, נפגש קאאני עם ראש ממשלת עיראק, מוחמד שייע אל-סודאני, ופגישתם נמשכה למעלה משלוש שעות. 

"קאאני ביקש מאל-סודאני להעביר מסר לאמריקאים לפיו לאיראן אין קשר או אפילו ידיעה על הפצצת מגדל 22 בגבול בין ירדן לסוריה", מסר הגורם. "והיא גם לא מבקשת להרחיב את מעגל המלחמה במדינה. אזור, ושכל התקפה עליו תצית את האזור ואת העולם כולו".

מוקדם יותר היום, הזהיר שגריר איראן באו"ם אמיר סעיד אירוואני כי טהרן תגיב בתקיפות לכל מתקפה בשטחה, מתקפה על האינטרסים שלה או על אזרחיה מחוץ לגבולותיה, כך דיווח כלי תקשורת במדינה.

לאחר התקיפה בתחילת השבוע, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס למתקפת הכטב"מים, ואיים: "איבדנו שלוש נשמות אמיצות, ואנחנו נגיב על זה". זו הפעם הראשונה בה נהרגים אנשי צוות אמריקאים במזרח התיכון במהלך מתקפות הכטב"מים החוזרות ונשנות על הבסיסים בעיראק, סוריה ועכשיו גם ירדן, מאז פרוץ המלחמה בחודש אוקטובר האחרון.