אף על פי שבממשלה טרם הסכימו לתנאי הצעת עסקת החלפת בני הערובה שגובשה בסוף השבוע בפריז, יש אינדיקציות חזקות שהעסקה תתקדם, כך סיפר היום (רביעי) גורם בכיר ישראלי לרשת NBC.

איום קיומי? בכפר סבא רועדים מתרחיש האימים
לקראת מלחמה בצפון: משרד המשפטים נערך במסמך פנימי דרמטי

עם זאת, המקור אמר שתנאי העסקה טרם הועברו מהקבינט המצומצם למליאת הקבינט. אם הקבינט המלא יאשר זאת, לציבור הישראלי תהיה אז 24 שעות לערער על כך בפני בית המשפט העליון, אף כי בעבר בית המשפט בדרך כלל דחה ערעורים כאלה.

אתמול, נתניהו התייחס בביטול לטיוטת פריז כשאמר לצוערים באקדמיה צבאית קדם־צבאית כי ישראל לא תסיג את כוחותיה מרצועת עזה או "תשחרר אלפי מחבלים". "אף אחד מהדברים האלה לא יקרה", אמר.

נתניהו למשפחות החטופים: "יש מאמץ להבאת מתווה, גם ברגעים אלה"

בתוך כך, ‏ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם נציגי משפחות החטופים. בפתח הפגישה דיבר על המאמצים להבאת מתווה לשחרור החטופים ואמר כי "אנחנו עושים כל מאמץ. ככל שהמאמץ הזה מקבל פומביות הוא מתרחק, וככל שהמאמץ הזה נשמר בדיסקרטיות יש לו סיכויים גדולים יותר להצליח. מטבע הדברים ומשני הטעמים הללו אני מוגבל מלשתף אתכם. אני מבקש שתבינו שאנחנו באמת מחויבים במלוא מובן המילה, זה לא נאמר מן השפה אל החוץ".

"זה מאמץ אמיתי. לא פקטיבי ולא למען איזו נראות - אלא מתוך המחויבות שלנו להחזיר את כולם. המחשבה היא על כולם, המאמץ הוא על כולם. מוקדם מידי להגיד איך הוא יתקיים, אבל זה מאמץ שמתקיים בימים אלו, ברגעים אלה, בשעות אלה ממש", הוסיף. במפגש משתתפים 26 נציגים מ-18 משפחות וכן גם הממונה על החטופים והנעדרים תת אלוף (במיל') גל הירש, ראש המל"ל צחי הנגבי, המזכיר הצבאי אלוף אבי גיל ומזכיר הממשלה יוסי פוקס.

כידוע, ישנם מספר שרים מהימין שמקשים על המשא ומתן לעסקה, ביניהם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון הפנים איתמר בן גביר. שניהם דחו את הרעיון שמאות פלסטינים יוחלפו במספר בודד של בני ערובה ישראלים. אתמול, בן גביר הביע את התנגדותו, ואמר ליותר מ-200,000 העוקבים שלו ב-X לשעבר, לשעבר טוויטר, כי "הקבינט המצומצם מתחיל להפנים את עמדתי ומנסה להוריד את מספר המחבלים הרצחנים שיישוחרר".

"חייבים להמשיך וללחוץ לעסקה ששואפת להשיג את יעדי כל המלחמה – הריסת חמאס, השבת הביטחון לתושבי הדרום, והשבת כל החטופים הביתה", הוסיף. "החיילים שלנו לא נפלו לשווא ואסור לגרום לעסקה שתסכן את ביטחון ישראל".

העסקה המוצעת בפריז מציעה שלושה אסירים פלסטינים עבור כל בן ערובה שמשוחרר מעזה והפסקת אש ארוכה יותר של עד 60 ימים.