הסנאטור הרפובליקני, לינדזי גרהאם, תקף היום את מנהלי הרשתות החברתיות המובילות כאשר האשים אותם כי "יש דם על ידיכם" בדיון טעון על הניצול המיני של ילדים ברשת.

מייסד מטא והמנכ"ל, מארק צוקרברג, יחד עם מנכ"לית X לינדה יקארינו, מנכ"ל טיקטוק שו זי צ'ו, מנכ"ל סנאפ אוון ספיגל, ומנכ"ל דיסקורד ג'ייסון סיטרון התייצבו היום בפני ועדת המשפט של הסנאט האמריקאי לשימוע בנושא "חברות הטק הגדולות ומשבר הניצול המיני של ילדים ברשת".

היו"ר הדמוקרטי, דיק דרבין, האשים את מנהלי הרשתות כי הם "אחראים לרבות מהסכנות שמולן ניצבים ילדים ברשת". "הבחירות שלהם בעיצוב, הכישלון שלהם להשקיע באופן ראוי באמון ובבטיחות, הרדיפה המתמשכת שלהם אחרי מעורבות ורווח על פני בטיחות בסיסית של כולם הציבו את הילדים ואת הנכדים שלנו בסכנה", הצהיר.

בדברי הפתיחה שלו, הסנאטור גרהאם, הרפובליקני הבכיר בוועדה, פנה לבני משפחות של קטינים שהתאבדו שישבו בקהל כשהם מרימים את תמונותיהם ולא מסתירים את הדמעות. "אתם גורמים לשינוי", אמר. "בתקווה שהכאב שלכם יהפוך את זה למשהו חיובי".

לאחר מכן, הפנה גרהאם את זעמו לעבר הרשתות החברתיות. "הם הורסים חיים, ומאיימים על הדמוקרטיה עצמה. חייבים לרסן את החברות האלה או שיהיה גרוע יותר", התריס הסנאטור ופנה לצוקרברג ויתר המנהלים. "אני יודע שלא רציתם שכך יהיה, אבל יש לכם דם על הידיים". באופן חריג, נשמעו מחיאות כפיים באולם, וזאת על אף בקשתו של היו"ר  דרבין.

גרהאם גם דרש מהחברות "ללכת לבית המשפט ולהגן על ההתנהלות שלכן". "עד שניתן יהיה לתבוע את האנשים האלה על הנזק שגרמו, הכל דיבורים", אמר בכעס. "אני רפובליקני שמאמין ביוזמה חופשית, אבל אני גם מאמין שאמריקאי שנעשה נגדו משהו שגוי צריך מישהו שהוא יוכל ללכת אליו כדי להתלונן. אין ועדה שיכולה להעניש אתכם. אין אפילו חוק אחד בספרים כי אתם מתנגדים לכל מה שאנחנו עושים. ואי אפשר לתבוע אתכם. זה צריך להיפסק".

צוקרברג טען בהצהרתו כי מטא הכניסה לשימוש יותר משלושים כלים לאורך שמונה השנים האחרונות במטרה להגביר את הבטיחות ולצמצם את הסיכונים וכי החברה השקיעה 20 מיליארד דולר בנושא הבטיחות והביטחון מאז שנת 2016.

"אנחנו בונים טכנולוגיות כדי להתמודד עם הסיכונים החמורים ביותר ברשת ומשתפים אותן כדי לסייע לכל התעשייה להשתפר", אמר צוקרברג, שגם קרא לאפל ולגוגל להיות אחראיות לגבי גיל המשתמשים שמורידים את האפליקציות בחנויות שלהן ולדרוש הסכמה של ההורים.

יקארינו הצהירה בשימוע כי חברת X תתמוך בהצעת החוק של דרבין שנועדה להסיר את החסינות של חברות האינטרנט במקרה של תביעות אזרחיות על רקע התעללות מינית בקטינים ברשת. "יש לך את ההתחייבות האישית שלי ש-X תהיה פעילה ותהיה חלק מהפתרון", אמרה. "X מאמינה שחופש הדיבור ובטיחות בפלטפורמה צריכים וחייבים להתקיים יחד. הגיע הזמן לפעול ובדחיפות".