ממשלת אוסטרליה מתמהמהת בעיבוד בקשות לנשק מישראל, כך על פי דיווח היום (חמישי) באתר החדשות האוסטרלי ABC.

"עסקה ממולכדת": סינוואר החליט לשבור את הכלים והציב תנאי שקשה לעכל
לפני הנורמליזציה עם סעודיה: ביידן רוצה לחשוף את "הבלוף" של נתניהו

"נראה שיש 'הליכה איטית' מכוונת בכל הקשור לישראל בעוד מלחמת עזה נמשכת", מצוטט מקור אנונימי מהתעשייה הביטחונית. "אף אחד בממשלה לא רוצה להיראות כאילו הוא מאשר או דוחה מכירות נשק ישראליות".

"אני חושב שמשרד ההגנה נתקע בזה כי הממשלה אומרת שהיא לא מאשרת יצוא צבאי לישראל אבל גם אומרת למשרד ההגנה שלא לטפל בהם", צוטט נציג תעשייה נוסף, מה שמצביע על כך שהממשלה מעכבת החלטה בכיוון כזה או אחר. דיפלומטים ישראלים העלו נושא זה בפני גורמים אוסטרליים. השגרירות הישראלית סירבה להתייחס.

אוסטרליה אינה יצואנית גדולה של נשק לישראל, אבל חברות אוסטרליות מפיקות חומרי גלם המשמשים יצרני נשק בישראל, ולהפך, אוסטרליה מייבאת חומרים צבאיים מישראל.

ממשלת אוסטרליה בראשות ראש הממשלה אנטוני אלבנזי, ממפלגת הלייבור, ספגה ביקורת מצד השמאל במדינה על תמיכה צבאית לכאורה בישראל, למרות שהממשלה אומרת כי המדינה לא "סיפקה נשק" לישראל בחמש השנים האחרונות לפחות.

לא ברור האם הסטטיסטיקה של "חמש שנים" כללה למשל חלקים אוסטרליים למטוסי F-35, חסרים אבל חיוניים לטיסת המפציצים. אוסטרליה משתתפת בתוכנית אספקה גלובלית לחלקי F-35, שבה ישראל היא משתתפת - מה שאומר שבעוד אוסטרליה אולי לא מייצאת את החלקים ישירות לישראל, הם עדיין עשויים לתרום למאמץ המלחמתי של המדינה בעזה.