משמרות המהפכה של איראן צמצמו את הנוכחות של קציניהם הבכירים בסוריה בעקבות שורת החיסולים האחרונה של ישראל, ויסתמכו יותר על המיליציות השיעיות כדי לשמר את השפעתם, כך ע"פ דיווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס'. 

דיווח: אחת הידידות של ישראל תוקעת לנו מקלות בגלגלים בסוגיית הנשק
"עסקה ממולכדת": סינוואר החליט לשבור את הכלים והציב תנאי שקשה לעכל

בכיר ביטחוני אזורי שתודרך על ידי טהרן אמר כי מפקדים איראנים בכירים עזבו את סוריה יחד עם עשרות קצינים בדרג ביניים, ותיאר זאת כצמצום הנוכחות. הוא לא פירט בכמה קצינים איראנים מדובר. שלושה מקורות נוספים אמרו כי איראן תסתמך מעתה יותר על חיזבאללה, וכי הם לא מזהים השפעה על הפעילות הכללית בסוריה כחלק מצמצום נוכחותם שם.

עם זאת, בלבנון דיווחו אודות טענות אחרות, לפיהן אותם בכירים איראנים התבקשו להישאר בסוריה אולם מבלי לקחת איתם את בני משפחותיהם.

כזכור, המיליציה הפרו איראנית הודיעה אתמול על השעיית הפעילות הצבאית והביטחונית נגד הכוחות האמריקניים המוצבים באזור. זאת בשל האיום האמריקני כלפיהם בתגובה להרג שלושה חיילים אמריקנים שנהרגו במתקפת כטב"ם בגבול ירדן-סוריה. 

בהודעה מטעם מנהיגם, אבו חוסיין אל-חמידאווי, נכתב כי הם ממליצים לפעילים בשורותיהם "להגן על עצמם באופן פסיבי (זמני) במידה ותתבצע כל תוקפנות אמריקנית נגדם".

דובר משרד החוץ האמריקני הגיב להודעת קאטיב חיזבאללה: "כל ארגון שפועל נגד כוחות אמריקנים יישא באחריות למעשיו. ארצות הברית הייתה שמחה לראות את ממשלת עיראק נוקטת בפעולות נוספות להגנה על הכוחות שבשטחה, אך ארצות הברית פועלת גם באופן עצמאי להגנה עליה".