חיילת מילואים שעסקה בתוצאות מתקפת הטרור של חמאס סיפרה כי הייתה "השחתה שיטתית באברי המין" של נשים, כאשר מספר קורבנות נורו במפשעה, בשדיים ובראש - כך פורסם היום (חמישי) ברשת "סקיי ניוז" הבריטית. 

ישראל בדרך לעסקת חטופים? דיווח על המגעים בקטאר
חוששת מישראל? איראן מצמצת את נוכחות בכירי משמרות המהפכה בסוריה | דיווח

שרי מנדס הייתה חלק מיחידת מילואים בצה"ל שתפקידה היה לזהות ולהכין חללים לקבורה. ל"סקיי ניוז" סיפרה שהייתה בבסיס שורה ב-8 באוקטובר, לשם הובאו הקורבנות יום לאחר ההתקפה שהרגה למעלה מ-1,200 בני אדם.

"המסדרונות היו ממולאים עד התקרה בשקי מתים, הריח היה בלתי נתפס. אי אפשר לתאר לכם את ההלם והייאוש שפקד אותנו כולנו", אמרה מנדס. היחידה שלה ביצעה תפקיד דתי, "ליווי" הקורבנות הנשים והכנתן לקבורה בבד לבן. "היה זה תפקידנו לכבד אותן, הן יכלו להיות הבנות שלנו - הן היו באותם גילאים כמו הילדים שלנו... רק לרגע אהבנו אותן", אמרה ל"סקיי ניוז".

מנדס סיפרה שהנשים הגיעו כמעט עירומות, חלקן עם תחתונים מוכתמים בדם, והפציעות שלהן היו משהו שאף אחד לא היה מוכן אליו. "נשים נורו פעמים רבות בפנים... הפיות שלהן היו מעוותות, העיניים שלהן היו פקוחות, האגרופים שלהן היו מכווצים", היא אמרה.

"הן נורו כל כך הרבה פעמים בראש, במקרים רבים זה היה כאילו הייתה כוונה להשמיד את פניהן של הנשים באופן מכוון. הצוות שלנו ראה נשים שנורו באזור הנרתיק, באיברי המין. נשים נורו בשד... הצוות שלנו ראה את זה". עוד הוסיפה: "לנשים נחתכו הרגליים. נראה כאילו היה סירוס מערכתי של איברי המין של נשים בנשים שראינו".

חמאס הכחיש שלוחמיו ביצעו אונס במהלך ההתקפה, בטענה שהדבר יסתור את התורה האיסלאמית, אך האו"ם החל לחקור את הטענות.

מנדס אמרה שרבות מהקורבנות ניזוקו כל כך קשה עד שהיא ועמיתיה התקשו ללבוש אותן לקבורה בלבן המסורתי. ל"סקיי ניוז" סיפרה: "לאישה אחת נשברו הזרוע והרגל בכל כך הרבה מקומות שזה היה כמו לטפל בגולות שעם או חול, ובשלב מסוים אמרנו שפשוט נשים עליה סדין לבן".

עדי ראייה ואחרים שבנכחו בעת מתקפת חמאס, ובמיוחד בטבח בפסטיבל המוזיקה נובה, תיארו גם הם פציעות נוראיות אצל נשים ואמרו שנראה שהאונס שימש כטקטיקה.

מנדס גם אמרה שהיה צורך לפנות את הבסיס מדי פעם כי חלק מהקורבנות הגיעו "ממולכדים". היא אמרה שייתכן כי נשים אחרות, שעברו אלימות מינית במהלך ההתקפה, יכולות לשמור על שתיקה מחשש שלא יאמינו להן.