אדמונג אוקרוסט, חבר הפרלמנט בנורבגיה, הודיע כי המליץ על ארגון אונר"א כמועמד לפרס נובל לשלום. זאת, על אף העובדה כי חלק מאנשי הארגון הפכו למחבלים ולקחו חלק פעיל בטבח הרצחני שאירע בחודש אוקטובר האחרון. 

"נתונים למוסר כפול": השאלה החצופה שהדהימה את בנט בשידור
סטרוק כמשל: כשעיתונות רעה עובדת קשה כדי להשמיד ציבורית את יריביה האידיאולוגיים | קלמן ליבסקינד

מידע אודות לפחות 12 מאנשי הארגון שמוכיח כי לקחו חלק בפעולות הטרור נגד ישראל, נחשף לאחרונה. האו"ם הודיע בעקבותיו כי פיטר את כל העובדים המעורבים. "כל עובד אונר"א שהיה מעורב בפעולות טרור יישא באחריות, לרבות באמצעות העמדה לדין פלילי", אמר ראש הסוכנות פיליפ לזאריני. בנוסף, בכיר באו"ם כינה את ההאשמות "חמורות ומחרידות ביותר". 

פעילות כוחות צה"ל בעזה (צילום :דובר צה"ל)

שלושה גורמי ביטחון ישראלים אמרו כי קציני מודיעין צבאי אספו מאגר מידע משמעותי לאחר ה-7 באוקטובר, ובשבועיים האחרונים הם התאימו לו מאגר מודיעיני נוסף שחיזק את ההערכה שעובדי אונר"א היו מעורבים בטבח. ישראל האשימה בעבר את המורים של אונר"א בחינוך נגד ישראל ואת עובדי אונר"א בשיתוף פעולה עם חמאס. 

במהלך ריאיון שערך ברשת CNN האמריקאית, התייחס ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, לארגון, וקרא לפרק אותו. "צריך לפרק את אונר"א. עשרות מהעובדים שלו הם מחבלים שהשתתפו בטבח הזה. הסוכנות הזאת, במקום לפתור את בעיית הפליטים, היא מנציחה אותה. זה המקום היחיד בעולם שבו מורישים מעמד של פליט מדור לדור", הדגיש. 

עוד הוסיף כי "במלחמת העצמאות, היו 700,000 יהודים שנפלטו ממדינות ערב, והם לא הפכו לפליטים, קלטנו אותם ועכשיו הם ישראלים מלאים. יש מטרה להשאיר את הפלסטינים במצב קשה. אונר"א היא חלק מהבעיה ולא מהפיתרון".