בחדשות NBC האמריקאי דווח היום (שישי) כי נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, גיבש תוכנית פעולה צבאית נגד המיליציות שנתמכות על ידי איראן ברחבי המזרח התיכון, אשר תקפו במהלך החודשים האחרונים כוחות אמריקאים ואף הובילו לאחרונה למותם של חיילים בגבול ירדן-סוריה.

אחרי התקיפה בירדן, דיווח בארה"ב: אושרו מטרות לתקיפה - איראן צריכה לדאוג?
משרד החוץ האמריקאי בוחן: הכרה במדינה פלסטינית כחלק מיוזמה ליום שאחרי

על פי הדיווח, גורמים אמריקאים בכירים הבהירו כי התוכנית עצמה עתידה לקחת מספר רב של ימים ואף שבועות. כמו כן, כוחות צבא ארה"ב צפויים לפגוע במספר יעדים במדינות שונות ברחבי המזרח התיכון מחוץ לאיראן, כאשר על פי הדיווח תהיה התמקדות בסוריה ועיראק. התוכנית עצמה הגיעה בתגובה למתקפת המל"ט אשר פצעה יותר מ-30 אנשי שירות והרגה שלושה חיילים.

המבצע, שלטענת גורמים רשמיים טרם החל, הוא התגובה הכוחנית ביותר של ביידן עד כה למיליציות שנתמכות על ידי איראן, זאת לאחר שביצעו יותר מ-150 התקפות נגד צבא ארה"ב מאז שהחלה המלחמה בעזה.

כוחות צבא ארצות הברית בעיראק (צילום: רויטרס)
כוחות צבא ארצות הברית בעיראק (צילום: רויטרס)

בינתיים, נשיא ארצות הברית נכנס לקמפיין הפוליטי לקראת בחירות לנשיאות שייערכו בנובמבר הקרוב, כאשר מגיעה ביקורת רבה מבית על התנהלותו במזה"ת.

בכיר לשעבר בבית הלבן בתקופת נשיאות אובמה, הסביר ב-NBC: "זה כנראה הרגע החשוב ביותר בתקופת הנשיאות שלו. אם ביידן יכול להוציא לפועל מערך תקיפות צבאיות שדוחפות אחורה את המאמצים האיראניים לערער את היציבות במזה"ת וגם להימנע ממלחמה עם איראן, זו תהיה נקודה חזקה מאוד שתשמש אותו בקמפיין".