על פי דיווח בסקיי ניוז, גורמים במשרד ההגנה האמריקאי אישרו כי מפציצי B-1 עזבו את בסיס חיל האוויר לאקנהית' שבבריטניה, כך שיטוס לבצע משימות במזרח התיכון. למרות שהמטוס אינו חדש, השימוש בו נחשב במערב לדבר חריג.

"עשויה להימשך שבועות": נחשפה תוכנית ביידן נגד המיליציות האיראניות במזרח התיכון
חמאס: נדרוש את שחרור הרוצחים הכבדים; הנייה מעלה את הרף לישראל

למעשה, מפציץ B-1 הוא מטוס קרב סילוני על קולי בעל ארבעה מנועים, כאשר המטוס מגיע למהירות של כשני מאך. כמו כן, הוא בעל יכולת אדירה של נשיאת חימוש, הכוללת יכולת לשאת עד 57 טון פצצות. אם יש צורך, יכול המטוס לשאת אפילו מספר פצצות גרעיניות. טווח הטיסה של המפציץ מגיע עד 12 אלף ק"מ, אורכו מגיע ל-44.5 מטר וגובהו ל-10.4 מטר. 

המטוס נכנס לשירות לראשונה לפני כ-40 שנה בחיל האוויר האמריקאי. השימוש הראשון בו היה במהלך מבצע "סופה במדבר" במסגרת מלחמת המפרץ הראשונה, ובהמשך שימש גם במלחמת עיראק ובמלחמה באפגניסטן בקרב צבא ארצות הברית. 

בינתיים, בארצות הברית תולים תקווה בתגובות הצפויות במזרח התיכון. גורם אמריקאי בכיר אמר בריאיון לרשת ABC: "יש הערכות שהתגובה המתוכננת שלנו במזרח התיכון תעביר מסר ברור להפסיק את ההתקפות נגד כוחות צבא ארצות הברית".

החות'ים (צילום: REUTERS/Khaled Abdullah)
החות'ים (צילום: REUTERS/Khaled Abdullah)

בתוך כך, ארצות הברית השמידה השבוע טיל נגד מטוסים באזור בשליטת החות'ים בתימן, אשר "היווה איום מיידי" למטוסים שסיירו באזור. זוהי הפעם הראשונה שארצות הברית פוגעת בטיל נגד מטוסים בתימן. כמו כן, ארה"ב תקפה בתימן והפציצה, בין היתר, 10 כטב"מים של הקבוצה.

מוקדם יותר היום, שוגר טיל קרקע-קרקע לעבר ישראל ויורט באזור הים האדום על ידי מערכת "חץ". לא הופעלה אזעקה באילת או בערבה. פיצוץ נשמע באזור.