לאחר התקיפות של המליציות האיראניות על כוחות צבא ארצות הברית בהן נהרגו שלושה חיילים אמריקאים, האחרונים החלו בתקיפות הלילה (בין שישי לשבת) נגד המליציות במזרח סוריה. על פי דיווחים במדינה, לפחות 23 טרוריסטים נהרגו בתקיפות עד כה.

נושא עשרות טון של פצצות: מאחורי המפציץ האמריקאי ש"יבצע משימות" במזרח התיכון,
לפני הנורמליזציה עם סעודיה: ביידן רוצה לחשוף את "הבלוף" של נתניהו

אתרי מיליציות רבים בסוריה כבר פונו לאחר שהתקבלו האזהרות האמריקאיות. כמו כן, דווח כי תקיפות נוספות בוצעו בתימן נגד החות'ים. סה"כ הודיעו בארה"ב כי הותקפו יותר מ-85 מטרות בעיראק ובסוריה.

דובר ממשלת עיראק הוציא הודעה ובה אמר כי 16 נהרגו ו-25 נפצעו בתקיפה האמריקאית באזורי א-קשת ואל-קאים בעיראק. באשר לאזהרה שנשלחה קודם לכן מהאמריקאים, נכתב: "ההודעה האמריקאית על תיאום מוקדם היא טענה שקרית שמטרתה להטעות ולהתחמק מאחריות".

עוד אמרו כי התקיפה תעמיד את הביטחון בעיראק ובאזור "על סף תהום", ותפריע למאמצים לייצב אותו. הם הוסיפו ואמרו, "האדמה שלנו היא לא המקום המתאים להחליף מסרים ולהראות כוח בין יריבים". באשר לקהילה העולמית אמרו כי "הקואליציה הבינלאומית חרגה מהמשימות שהוטלו עליה והפכה לאיום על הביטחון והיציבות".

ג'ו ביידן  (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

התקיפות הללו הגיעו לאחר שבחדשות NBC האמריקאי דווח מוקדם יותר היום כי נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, גיבש תוכנית פעולה צבאית נגד המיליציות שנתמכות על ידי איראן ברחבי המזרח התיכון, אשר תקפו במהלך החודשים האחרונים כוחות אמריקאים ואף הובילו לאחרונה למותם של חיילים בגבול ירדן-סוריה.

על פי הדיווח, גורמים אמריקאים בכירים הבהירו כי התוכנית עצמה עתידה לקחת מספר רב של ימים ואף שבועות. כמו כן, כוחות צבא ארה"ב צפויים לפגוע במספר יעדים במדינות שונות ברחבי המזרח התיכון מחוץ לאיראן, כאשר על פי הדיווח תהיה התמקדות בסוריה ועיראק. התוכנית עצמה הגיעה בתגובה למתקפת המל"ט אשר פצעה יותר מ-30 אנשי שירות והרגה שלושה חיילים.