איראן ממשיכה לדהור לעבר פצצה גרעינית: שגריר ארצות הברית באו"ם לשעבר, מארק וולאס, אמר היום (ראשון) ל"סאן" הבריטי כי טהרן עלולה להגיע בקרוב לנשק גרעיני ואסור למערב לחשוש מפגיעה במתקניה.

וולאס, ששימש גם כנציג בארגון "האיחוד נגד איראן הגרעינית", הוסיף כי "ככל שהעולם צולל יותר לאסון בינלאומי, המערב איבד את הרצון לרסן את איראן", וכי "העולם צריך להתעורר ולהבין שאיראן גרעינית זה אירוע מסוכן". וולאס התייחס להסכם הגרעין והדגיש כי איראן לא מעוניינת בכלל בהסכם זה, "אני מאוד מודאג מכך שמדינות לא מבינות את השפה שבה מדברים האיראנים, ההערכה של כל קהילת המודיעין היא שאיבדנו את האפקטיביות של ההרתעה, בכל פעם שאיראן פועלת וארה"ב לא מצליחה להגיב - זה מסוכן, איראן תמשיך לרדוף אחרינו", אמר.

הכור האיראני בבושהר (צילום: IIPA via Getty Images)
הכור האיראני בבושהר (צילום: IIPA via Getty Images)

הבכיר האמריקני התייחס גם לאירוע בו נהרגו שלושה חיילים אמריקנים במתקפת הכטב"ם בירדן: "איראן חצתה קו אדום, אני תומך במתקפות ממוקדמות ונחרצות על מתקני הגרעין של איראן, כמו גם על מפקדות ובסיסים של צבא הטרור האיראני ומשמרות המהפכה. אלו מצליחים ומאפשרים, באמצעות השלוחות האיראניות, לבצע התקפות ברבריות בישראל, עיראק, סוריה וים סוף. אם לא נציג כל סוג של הרתעה, כמו השמדת מטרות צבאיות, הפעולה הבאה שנראה היא שאיראן פורצת צבאית לנשק גרעיני".

במקביל, ג'ייסון ברודסקי, יו"ר ארגון "האיחוד נגד איראן הגרעינית" הדגיש: "אם לאיראן יהיה נשק גרעיני יהיו לך השלכות מטלטלות בעולם. זה יעצים עוד יותר את המשטר בטהרן ויגרום לפעולות הרסניות. זה יהיה חסר תקדים ונראה לכך השפעה בכל החזיתות. חיזבאללה בלבנון משגר רקטות וכלי טיס בלתי מאוישים לעבר ישראל, מיליציות פרו-איראניות פוגעות בכוחות אמריקנים בעיראק וסוריה, והחות'ים מרשים לעצמם לסגור את המסחר הבינלאומי בבאב אל-מנדב. לכן, זה מדגיש עד כמה זה מסוכן למשטר הזה יהיה נשק גרעיני".