אוניברסיטת הרווארד מעניקה במה לתמיכה בטרור: ד"ר דלאל עריקאת, מרצה באוניברסיטה הערבית-אמריקאית בג'נין ובעלת טור בעיתון אל-קודס, אשר הצדיקה את מתקפת ה-7 באוקטובר, צפויה להתארח במרכז בלפר למדע וליחסים בינלאומיים בבית הספר לממשל על שם קנדי באוניברסיטת הרווארד ב-7 במרץ.

נתניהו הציב תנאי לעסקת החטופים, בחמאס העלו את רף המחבלים | דיווח
אביב כוכבי: "מדינת ישראל מתכווצת, אנחנו מאבדים חבלי ארץ שלמים"

עריקאת, בתו של סאיב עריקאת, שהיה מזכ"ל אש"ף ראש צוות המו"מ הפלסטיני בשיחות עם ישראל, ידועה בעמדותיה נגד ישראל, והן באו לידי ביטוי פומבי גם אחרי מתקפת חמאס עם הצדקת הטבח והאשמת ישראל ברצח עם בפוסטים ברשתות החברתיות ובהופעותיה בכלי תקשורת ערביים ומערביים. 

ב-7 באוקטובר, בעיצומו של הטבח שביצעו מחבלי חמאס בתוך ישראל, היא כתבה באינסטגרם: "היום זה רק מאבק אנושי נורמלי עבור חירות. לעם הפלסטיני יש זכות להגן על עצמם, הזכות לחיות בכבוד ובחירות. אני בהלם שהעולם בהלם". ב-3 בנובמבר, היא העלתה איור שמבוסס על דמותו של דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה.

סטודנטים באוניברסיטת ''הרווארד'', למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: REUTERS/Brian Snyder/File Photo)
סטודנטים באוניברסיטת ''הרווארד'', למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: REUTERS/Brian Snyder/File Photo)

האירוע עם עריקאת הוא במסגרת סדרת "דיאלוגים מזרח תיכוניים" שמוגדרת "מפגשים כנים, פתוחים וחוקרים עם זוויות חיוניות ומגוונות על הסכסוך הנוכחי, הגורמים לו והתחזיות לשלום ולהתקדמות באזור. במסגרת הסדרה יופיעו גם ג'ארד קושנר, סלאם פיאד וד"ר עינת וילף.

הסנאטור הדמוקרטי, ג'ון פטרמן, תקף היום את ההזמנה של עריקאת. "אני מזועזע באמת שבית הספר קנדי יעניק במה לאדם שחגג והצדיק את ההרג של חמאס באזרחי ישראל ב-7 באוקטובר - תינוקות, ילדים, קשישים, והאונס, הטלת המומים והעינויים השיטתיים של נערות צעירות ונשים", אמר. "לשנאה הזו אין שום מקום בדיאלוג מאושר. רק הוגן שזה יידחק לביוב של שולי המדיה החברתית. כבוגר המוסד וכחבר בסנאט של ארה"ב, 25 שנים מאוחר יותר קשה לי להכיר את האוניברסיטה שלי לשעבר".

ד"ר דן דייקר, מומחה לאנטישמיות ונשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה (JCPA), גינה את הזמנתה של עריקאת לאוניברסיטה. "עריקאת ממשיכה את המורשת של אביה כשהופכת את קורבן הטבח למקרבן. למרות מספר הסטודנטים היהודים באוניברסיטה היוקרתית צנח לשפל חסר תקדים של כ-7% בממוצע, אסור לתת במה לדעותיה החולניות שמסכנות סטודנטים ומסיתות לרצח במעטה של חופש הביטוי", אמר.
 
"העלייה החדה במקרי האנטישמיות בארה״ב מאז ה-7 באוקטובר, ביותר מ-360%, אינה מקרית והרבה בזכות התמיכה שהיא מקבלת ממוסדות אקדמיים מובילים, כגון הרווארד", הוסיף דייקר. "כבוגר האוניברסיטה, אני קורא להפסיק את ההסתה בקמפוסים בחסות חמאס ואיראן. עלינו לקדם שיח מחבר ומלכד בין הסטודנטים, ולא לתת במה לאלה המנרמלים רצח והסתה ככלל".