מלחמת חרבות ברזל: יחסיהם של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו נמצאים בתחום אפור בימים שחלפו מאז פרוץ המלחמה. על פי דיווח באתר פוליטיקו האמריקאי, ביידן כינה את נתניהו בשיחות סגורות ״בחור רע בטירוף״ (באמצעות מונח שיכול להתפרש גם כקללה גסה - bad fucking guy).

בלילה השני ברציפות: ארצות הברית ובריטניה מבצעות שוב תקיפות בתימן
הסטודנטים יושפעו מעמדותיה? האורחת השנויה במחלוקת שמגיעה להרווארד

דוברו של הנשיא, אנדרו בייטס, מיהר להכחיש את הדברים: "הנשיא לא אמר זאת, וגם לא יאמר זאת בעתיד". בייטס הוסיף, כי בין שני המנהיגים שוררת "מערכת יחסים מכובדת של עשרות שנים".

לטענת כותב המאמר באתר פוליטיקו, החשש העיקרי של ביידן הוא שנתניהו מבקש לגרור את ארצות הברית למלחמה כוללת במזרח התיכון, שתבטיח זרימה של נשק וחיילים אמריקנים ושבתוך כך, הלחץ על נתניהו להפסיק את המלחמה בעזה יתפוגג, ביחד עם הלחצים הפוליטיים הפנימיים על ראש הממשלה.

על פי הפרשנות, הנשיא לא יודה בדברים בפומבי, אבל הוא מתחיל להפגין אותות לכך שהוא שומע את תלונותיהם של הפעילים הפרו פלסטיניים.

דוגמאות לכך הן הצו הנשיאותי שפרסם נגד מתנחלים שביצעו מעשים אלימים נגד פלסטינים, והתבטאות שלו שלפיה הוא מתפלל לשלומם של "מי שמוחזקים כבני ערובה תחת הפצצות, ומי שנעקרו מבתיהם".

בנימין נתניהו על עסקת החטופים (צילום: רועי אברהם / לע״מ)