בית המלוכה הבריטי הודיע הערב (שני) כי המלך צ'ארלס השלישי אובחן כחולה בסרטן, שהתגלה במהלך הטיפולים האחרונים שעבר בבית החולים לערמונית מוגדלת. בעקבות אבחונו, המלך צ'ארלס ביטל את כל אירועיו המתוכננים, ויחל לקבל טיפולים באופן מיידי.

הודעת הארמון מגיעה שמונה ימים בלבד לאחר ששוחרר מבית החולים בעקבות "הליך מתקן" עבור ערמונית מוגדלת. בהצהרה של ארמון בקינגהאם, נאמר: "במהלך הליך בית החולים האחרון של המלך להגדלה שפירה של הערמונית, צוינה סוגיה מדאיגה נפרדת".

עם זאת, למרות גילוי המחלה, הבהירו בארמון כי "לאורך כל התקופה הזו, הוד מלכותו ימשיך לבצע את העסקים והניירת הרשמית של המדינה כרגיל".  בנוסף, נכתב: "המלך אסיר תודה לצוות הרפואי שלו על התערבותם המהירה, שהתאפשרה הודות להליך בית החולים האחרון שלו. הוא נשאר חיובי לחלוטין לגבי הטיפול שלו ומצפה לחזור לתפקיד הציבור המלא בהקדם האפשרי".

מטעם הנסיך הארי נמסר: "הנסיך הארי יבוא בימים הקרובים לבריטניה לבקר את אביו, המלך צ'ארלס, לאחר אבחונו בסרטן. הנסיך דיבר אם אביו בטלפון וקיבל עדכון מלא".

צ'ארלס הפך למלך בספטמבר 2022, עם מות אמו אליזבת השנייה, אשר מלכה 70 שנה וקבעה את השיא בתולדות תקופת המלוכה של המשפחה. טקס ההכתרה הרשמי שלו נערך רק ב-6 במאי אשתקד.