מלחמת חרבות ברזל: יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, מייק ג'ונסון, אמר היום (שלישי), כי "האיום של ביידן להטיל וטו על הצעת חוק להענקת סיוע צבאי לישראל הוא בגדר בגידה".

רגיעה או הסלמה? המגעים האחרונים בשיחות הדיפלומטיות עם חיזבאללה | דיווח
"תוציא את הקיצונים": לפיד חושף את ההצעה שהעביר לנתניהו

ביידן מצידו הבהיר: "אטיל וטו על הצעת הרפובליקנים לאשר רק תקצוב לישראל בסכום של 17.6 מיליארד דולר. הדמוקרטים דורשים שכל אישור תקציב שכזה - יכלול גם אישור תקציב לאוקראינה. הם אפילו הכינו הצעה שכזו. אבל בהצעה הזאת - הרפובליקנים מסרבים לתמוך".

כזכור, הסנאט האמריקאי צפוי לקיים מחר הצבעה ראשונית על הצעת החוק שנועדה לאשר סיוע ביטחוני של מיליארדי דולרים לישראל ולאוקראינה כחלק מהסכם פשרה בין הדמוקרטים לרפובליקנים על הטיפול בהגירה הבלתי חוקית בגבול הדרומי עם מקסיקו, אולם הרפובליקנים בבית הנבחרים כבר הודיעו שיסכלו את הצעת לפי הנחייתו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ.

גם אם הצעת החוק תאושר בסנאט, ג'ונסון כבר הכריז כי ההצעה "תהיה מתה" והיא לא תאושר כלל, וזאת אחרי שטראמפ דרש מחברי מפלגתו להתנגד לפשרה שתעניק לנשיא ג'ו ביידן הישג לנוכח המשבר בגבול.

"הצעת החוק הזו גרועה מכל מה שציפינו ואינה מתקרבת לסיים את הקטסטרופה בגבול שהנשיא יצר", מסר ג'ונסון, שבסוף השבוע הודיע על כוונתו להביא להצבעה רק את הסיוע לישראל, מהלך שביידן הודיע שיטיל עליו וטו אם ייעשה בנפרד. 

חיסול מחבלים ע"י כלי טיס של חיל האוויר (צילום :דובר צה"ל)

ביידן עצמו הפציר במחוקקים להעביר את הצעת החוק בשלמותה. "הגענו להסכם על ביטחון לאומי דו מפלגתי שכולל את הרפורמות הקשוחות וההוגנות ביותר בגבול מזה עשרות שנים. אני תומך בזה", אמר. "כעת, הרפובליקנים בבית הנבחרים צריכים להחליט. האם הם רוצים לפתור את הבעיה? או שהם רוצים להמשיך לשחק פוליטיקה עם הגבול?".